افزایش دستمزد کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار است خبرنگاران

به گزارش تور سریلانکا، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: افزایش دستمزد کارگران در سال آینده بر اساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

افزایش دستمزد کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار است خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد شریعتمداری در حاشیه رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه شستا در جمع خبرنگاران گفت: امروز از 168 محصول جدید شستا رونمایی می گردد که 40 محصول در طول سال 99 فراوری شده برای اولین بار است که فراوری شده است و مابقی نیز برای اولین بار است که در شستا فراوری می گردد.

وی اضافه کرد: این محصولات 100 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشت و شامل دارو های دامی، مواد اولیه و مکمل های دارویی است و به تنوع محصولات دارویی یاری می نماید.

وزیر تعاون گفت: افتتاح این پروژه ها شعار جهش فراوری را پوشش می دهد و یاری می نماید تا بیماران هزینه کمتری را متقبل شوند.

وی درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت های لازم برای حذف دفترچه تامین اجتماعی فراهم شده و در دهه اول اسفندماه حذف می گردد تا تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف های قرارداد بدون دفترچه مراجعه نمایند و از خدمات بهره مند شوند.

شریعتمداری درباره معین دستمزد کارگران گفت: معین حداقل مزد وظیفه شورای عالی کار است. اینکه این معین به روز های پایانی سال می رسد به دلیل این است تا نگاهی به سطح عمومی قیمت ها تا آخرین روز های سال و افزایش قیمت ها داشته باشیم و با تکیه بر فرایند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته بتوانیم تصمیم بگیریم که قیمت ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.

وی اضافه کرد: کوشش می کنیم آنالیز های دستمزد در طول سال انجام گردد، اما تصمیم گیری به روز های پایانی سال موکول می گردد برای اینکه ضریب خطا حداقل باشد.

وزیر تعاون گفت: فرایند افزایش دستمزد کارگران در سال های گذشته کمتر از نرخ تورم نبوده و عقب ماندگی تاریخی دستمزد کارگران با نرخ تورم را داشتیم و جبران آن به صورت یکجا مقدور نیست. ما در دولت تدبیر و امید کوشش کردیم این رقم هر سال بیشتر از تورم باشد تا بخشی از این مشکل حل گردد.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش 35 درصدی دستمزد 1400 گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی آنالیز گردد و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 870

به "افزایش دستمزد کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دستمزد کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید