افزایش فروش تسلیحات آمریکا در همه&zwnjگیری کرونا

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران : در حالیکه در سال 2020 بیشتر صنعت های عظیم دنیا در مواجهه با همه گیری کرونا دچار افت فراوری شدند، اما فروش تسلیحات آمریکا در امسال 2.8 درصد افزایش داشته است.

افزایش فروش تسلیحات آمریکا در همه&zwnjگیری کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رویترز بامداد شنبه نوشت، فروش تجهیزات نظامی ایالات متحده به دولت های خارجی در سال اقتصادی 2020، به میزان 2.8 درصد افزایش یافته و به 175 میلیارد دلار رسیده است.

رویترز اضافه کرد، با کاهش محدودیت ها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ فروش تسلیحاتی امریکا افزایش یافته است.

براساس این گزارش، در حالیکه متحدان آمریکایی سعی در دستیابی به جدیدترین فناوری از شرکت هایی از جمله لاکهید مارتین و رایتون هستند، فروش هواپیماهای جنگنده و موشک های راهنمایی شونده این کشور افزایش یافته است.

یکی از بزرگترین خرید تسلیحات نظامی آمریکا در سال اقتصادی 2020 توسط ژاپن به ارزش 23 میلیارد دلار برای خرید 63 فرونده جنگنده اف 35 از شرکت لاکهید مارتین بوده است.

به طور کلی دو روش برای خرید تسلیحات نظامی از شرکت های آمریکایی توسط دولت های خارجی وجود دارد: اول فروش مستقیم تجاری که میان دولت و یک شرکت صورت می گیرد و در روش دوم دولت خارجی معمولاً با یک مقام وزارت دفاع در سفارت ایالات متحده در پایتخت آن کشور تماس می گیرد.

هر دو روش نیازمند تایید دولت آمریکا است.

براساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، فروش مستقیم تسلیحات نظامی توسط شرکت های آمریکایی در امسال با افزایش 8.4 درصد به مبلغ 127.3 میلیارد دلار رسیده است، ابن در حالی است که فروش تسلیحات نظامی در این حوزه در سال 2019 به میزان 114.7 میلیارد دلار بوده است.

همچنین فروش تسلیحات نظامی از طرف دولت آمریکا در سالجاری میلادی 8.3 درصد کاهش یافته و از فروش 55.39 میلیارد دلار سال گذشته به 50.78 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 719

به "افزایش فروش تسلیحات آمریکا در همه&zwnjگیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فروش تسلیحات آمریکا در همه&zwnjگیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید