الجزایر تدارک برای مداخله نظامی در لیبی را رد کرد

به گزارش تور سریلانکا، وزارت دفاع الجزایر با رد اظهارات منسوب به فرمانده ستاد کل ارتش این کشور پیرامون تدارک برای مداخله نظامی در لیبی آن را اخبار دروغین خواند.

الجزایر تدارک برای مداخله نظامی در لیبی را رد کرد

این وزارتخانه با صدور بیانیه ای گفت، بعضی از شبکه های مجازی اخبار کذب و بی اساسی را منتشر و اظهاراتی را به سعید شنقریحه، فرمانده ستاد کل ارتش الجزایر پیرامون تحولات اخیر لیبی نسبت دادند.

وزارت دفاع الجزایر در این بیانیه اضافه نمود، با قاطعیت چنین شایعات را تکذیب می نماید و هدف از این مغلطه ها ایجاد آشوب و سوق دادن افکار عمومی به این سمت است که الجزایر از دستورکارهای مشکوک حمایت می نماید.

در این بیانیه آمده است، الجزایر در مورد همه طرف های لیبی موضع متحدی دارد و خواهان گفتگوی سازنده لیبی - لیبی است به گونه ای که به راهکار سیاسی که تضمین کننده ثبات و شکوفایی ملت لیبی است منجر گردد.

وزارت دفاع الجزایر در بیانیه مذکور تاکید نمود، موضع گیری درباره بحران لیبی تنها وظیفه رئیس جمهوری، فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع این کشور است و به لحاظ قانونی این مقامات اختیار صدور مواضع رسمی الجزایر را در مورد مسائل حساس بین المللی و منطقه ای دارند.

الجزایر در حالی شایعات مذکور را تکذیب می نماید که لیبی نیز با اظهارات رسمی مصر درباره احتمال اعزام نیروهای ارتش خود برای حمایت از نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه و با ادعای دفاع از امنیت ملی مصر در مرزهای مشترک با لیبی مخالفت نموده است.

اخیرا در شبکه های اجتماعی اظهاراتی به شنقریحه نسبت داده شده مبنی بر اینکه از ارتش خواسته برای مداخله نظامی در لیبی با هدف حفاظت از امنیت کشور در آماده باش قرار بگیرند.

لیبی کشور همجوار الجزایر از چند سال پیش صحنه درگیری های مسلحانه است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 479

به "الجزایر تدارک برای مداخله نظامی در لیبی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر تدارک برای مداخله نظامی در لیبی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید