تامین اقلام اساسی مورد احتیاج در ایام نوروز

به گزارش تور سریلانکا، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی از تامین اقلام اصلی و اساسی به ویژه در ایام نوروز اطلاع داد و گفت که کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

تامین اقلام اساسی مورد احتیاج در ایام نوروز

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در نشست مشترک با استانداران سراسر کشور که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و معاونان وی برگزار گشت، افزود: رسیدگی به معیشت مردم، همیشه مورد تاکید رئیس جمهوری است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با رعایت حال تولیدکنندگان، اقدام لازم برای جلوگیری از سوداگری ها و واسطه گری هایی که با تاخیر در توزیع، قصد افزایش قیمت را دارند، انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اقلام اساسی بر اساس احتیاج استان ها تقسیم شده است اما ستاد تنظیم بازار هر استان باید نسبت به چگونگی عرضه آن تصمیم گیری کند.

وی، نظارت بر قیمت کالاها را راهکار مقطعی دانست و در حالیکه بر تقویت بازرس ها تاکید داشت، افزود: راهکار اصلی، مداخله در بازار است. اگر کالا به طور مناسب در بازار عرضه گردد، جایی برای تعیین قیمت به وسیله دلال ها باقی نمی ماند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره محصولات تهیه شده به وسیله سازمان تعاون روستایی هم اظهار کرد: این سازمان موظف به تهیه محصولات درجه یک است و اگر چنین نشده باشد، حتما باید عودت داده گردد.

ساداتی نژاد بر اجرایی شدن توزیع هوشمند برای تنظیم بازار هم تاکید نمود و گفت: در صورتی که اقلام در اختیار ساختارهای توزیع هوشمند قرار گیرد، تا درب منازل مردم ارسال می گردد که خود روش مناسبی برای حذف واسطه ها خواهد بود.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه سهمیه بهمن و اسفند واحدهای تولیدی دام ارائه شده است، توضیح داد: برای صدور مجوز مرغداری هیچ محدودیتی وجود ندارد.

تاکید بر صدور سند برای زمین های کشاورزی

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت صدور سند برای تمامی زمین های کشاورزی تاکید نمود و افزود: قرار بود تا پایان سال 1399 تمام اراضی کشاورزی تحت قانون حد نگار، صاحب سند شوند اما تا به امروز تنها اسناد 4 درصد آنها صادر شده است.

عضو کابینه دولت مردمی و عدالت محور ادامه داد: صدور سند برای زمین های کشاورزی، از تغییر کاربری خاک های حاصلخیز و مناسب برای کشاورزی جلوگیری می نماید.

وی با یادآوری تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در وزارت متبوعش اظهار کرد: مقرر شده است در تمامی استان ها هم چنین قرارگاهی تشکیل گردد و اگر عزم جدی وجود داشته باشد می توان سنددار شدن زمین های کشاورزی را تا پایان چهار سال دولت فعلی، جشن گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1414

به "تامین اقلام اساسی مورد احتیاج در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اقلام اساسی مورد احتیاج در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید