امضای توافقنامه همکاری میان نیرو های هوایی قطر و انگلیس خبرنگاران

به گزارش تور سریلانکا، قطر و انگلیس توافق نامه ای را برای گسترش مشارکت بین نیرو های هوایی خود امضا کردند.

امضای توافقنامه همکاری میان نیرو های هوایی قطر و انگلیس خبرنگاران

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خالد بن محمد العطیه وزیر مشاور در امور دفاع قطر و بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه یادداشت تفاهمی با هدف توسعه شراکت فعلی میان نیرو های هوایی دو کشور امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وزارت دفاع قطر خاطرنشان کرد که این یاداشت شاهد آموزش مشترک میان نیرو های هوایی قطر و نیروی هوایی انگلیس درباره استفاده از هواپیمای Hawk و به کارگیری هواپیمای Voyager برای سوخت گیری هوایی هواپیما های نیروی هوایی قطر است.

العطیه دراظهاراتی گفت: این توافقنامه گامی مهم در مشارکت فزاینده نظامی میان نیروی هوایی قطر و نیروی هوایی انگلیس است و آموزش مشترک استفاده از هواپیما های هاوک، فاکتوری مهم و تکمیلی در افزایش ظرفیت برای عملیات مشترک و هماهنگی بین نیرو های هوایی دو کشور محسوب می گردد که منجر به همکاری و همگرایی در کوشش ها برای حفظ صلح و کوشش های نظامی در آینده گردد.

والاس هم به نوبه خود همکاری میان متحدان بین المللی را ضرورتی برای مقابله با چالش های امنیتی مشترک خواند و گفت: شراکت دراز مدت ما با قطر از جمله این ضروریات است. ما به همکاری مشترک برای تبادل مهارت ها و تجربیات و همزمان، تقویت امنیت جهانی و راهنمایی کشور های ما به سوی پیشرفت و شکوفایی ادامه می دهیم.

وزارت دفاع قطر هم ضمن تاکید بر اینکه آموزش های پیشرفته به خلبانان نیروی هوایی امیری قطر و نیروی هوایی سلطنتی به زودی ارائه خواهد شد، گفت: انتظار می رود هواپیمای ویجر در ابتدای ژوئیه 2021 وارد قطر گردد.

وزارت دفاع قطر اضافه نمود: این شراکت قدرت دو کشور را در مقابله با چالش های امنیتی مشترک در منطقه و مشارکت در ثبات آن را تقویت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 888

به "امضای توافقنامه همکاری میان نیرو های هوایی قطر و انگلیس خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافقنامه همکاری میان نیرو های هوایی قطر و انگلیس خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید