به کارگیری توان نیروی متخصص برای بومی سازی یک قطعه تحریمی هواپیما

به گزارش تور سریلانکا، یکی از نیازهای مهم صنعت هوایی فراوری هسته مشترک موتور توربینی است که این محصول در ناوگان هوایی و صنایع مرتبط با نفت و گاز کاربرد دارد.

به کارگیری توان نیروی متخصص برای بومی سازی یک قطعه تحریمی هواپیما

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال رفع احتیاجهایی است که در صنعت هوایی کشور وجود دارد و موانعی مهم برای بومی سازی محصولات این صنعت محسوب می گردد. بر همین اساس نیز در کوشش است تا با شناسایی به موقع و دقیق احتیاجهای این صنعت، توان دانشی متخصصان کشور را برای پاسخ به این احتیاجها به کار گیرد.

به همین دلیل یکی از کوشش های انجام شده طراحی و هسته ساخت موتور توربینی در کلاس 15 مگاوات است که به همت شرکت های دانش بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

فراوری هسته مشترک موتور توربینی با توجه به احتیاجمندی ناوگان هوایی کشور و صنایع مرتبط با حوزه نفت و گاز، در زمره اولویت های صنایع کشور واقع شده است.

این طرح با هدف رفع مسائل و احتیاجمندی های عملیاتی، تامین موتورهای هوایی، تامین توربین های گاز صنعتی، بومی سازی موتور و توسعه زیرساخت های مورد احتیاج تعریف شده است تا در نهایت با استفاده و بهره برداری از محصول فراوری شده احتیاجهای صنعت کشور رفع گردد.

موتورهای توربینی سیستمی هستند که نیروی مورد احتیاج برای حرکت اجسام را ایجاد می نمایند. بیشترین استفاده این نوع از موتورها، در اجسامی است که به سرعت بالا احتیاج دارند. بنابراین در بیشتر وسایل پرنده همچون هواپیما و موشک از آن ها استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1044

به "به کارگیری توان نیروی متخصص برای بومی سازی یک قطعه تحریمی هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کارگیری توان نیروی متخصص برای بومی سازی یک قطعه تحریمی هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید