تایید اثربخشی واکسن کرونای روسی

به گزارش تور سریلانکا، تهران (پانا) - نتایج بررسی منتشر شده در مجله لانست حاکی از آن است که واکسن کروناویروس روسیه موسوم به اسپوتنیک V در برابر موارد علامت دار بیماری کووید-19 اثربخشی 91.6 درصدی دارد.

تایید اثربخشی واکسن کرونای روسی

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس 24، کارشناسان مستقل اظهار داشتند: با انتشار نتایج این بررسی نگرانی های مطرح شده در مورد واکسن اسپوتنیک V که پیش از این تزریق آن در مسکو آغاز شده است، برطرف شده است.

واکسن اسپوتنیک V ماهها قبل از انتشار نتایج نهایی آزمایشات بالینی در روسیه مورد تایید قرار گرفت که با نگرانیها و نقدها کارشناسان همراه بود. هرچند، تحلیل جدید اطلاعات 20 هزار داوطلب در فاز 3 آزمایشگاهی حاکی از آن است که تزریق دو دوز از این واکسن در برابر نوع علامت دار بیماری کووید-19 بیش از 90 درصد اثربخشی دارد.

یافته های بدست آمده حاکی از آن است اسپوتنیک V در کنار واکسنهای فایزر و مدرنا در میان واکسنهای اثربخش کروناویروس قرار می گیرد که اثربخشی آنها بیش از 90 درصد است.

بنابر اعلام صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه چندین کشور در جهان از جمله بلاروس، ونزوئلا، بولیوی و الجزایر واکسن اسپوتنیک V را ثبت کرده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 815

به "تایید اثربخشی واکسن کرونای روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید اثربخشی واکسن کرونای روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید