تشدید نظارت بر اصناف پرخطر تهران، پلمب واحدهای صنفی متخلف

به گزارش تور سریلانکا، رئیس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تمهیدات ستاد کرونای استان تهران برای کاهش آسیب های ناشی از بازگشایی اصناف مختلف، گفت: در این راستا نظارت ها و بازرسی ها تشدید شده و با واحدهای متخلف به صورت جدی برخورد می گردد.

تشدید نظارت بر اصناف پرخطر تهران، پلمب واحدهای صنفی متخلف

مهندس مجید تاجیک در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بازگشایی بیشتر صنوف و اماکن کم خطر و پرخطر تهران، گفت: بسیاری از صنوف پرخطر مانند رستوران ها، اغذیه فروشی ها و بعضی از رشته های ورزشی از اواسط این هفته با تصویب ستاد ملی کرونا آغاز به کار کردند ولی کماکان بعضی صنوف مثل تالارهای پذیرایی، مهدهای کودک، استخرها و ورزش ها نیازمند تماس بالای ورزشکاران به دلیل سختی و یا عدم امکان اجرای پروتکل های بهداشتی اجازه فعالیت ندارند.

تالارها و مهدهای کودک کماکان تعطیل

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد بازگشایی مهدهای کودک و تالارهای پذیرایی به جلسات بعدی ستاد کرونا موکول شد، گفت: در رابطه با باشگاه های ورزشی به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی امکان بازگشایی فراهم شده است البته در شهر تهران تنها در یک سری از ورزش ها کم ریسک مانند بدنسازی و در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و بعضی شرایط مشخص شده، امکان فعالیت وجود داشته و ورزش های پرخطر کماکان ممنوع است.

تاجیک درباره راه اندازی لیگ های ورزشی در تهران نیز گفت: در راستای تصمیم ستاد ملی کرونا، لیگ ها با رعایت شرایط و پروتکل های خاص مثل عدم حضور تماشاچی و دریافت تست از ورزشکاران، رعایت فاصه گذاری و ... برگزار می شوند. با این حال مقرر شد تا اگر این بازگشایی منجر به شیوع مجدد بیماری شده و یا ادامه فعالیت لیگ مشکل زا باشد در تصمیمات اتخاذ شده تجدید نظر گردد.

وی با بیان اینکه در جلسات ستاد کرونا استان تهران بر افزایش هماهنگی و همکاری بین سازمان ها تاکید شده است، اظهار کرد: در این میان تقاضای اتاق اصناف آغاز به کار صنوف پرخطر با رعایت موازین خاص بود که درباره شهر تهران تصمیم بر این شد که تالارها، مهدهای کودک و بعضی ورزش های پرخطر کماکان اجازه فعالیت و بازگشایی نداشته باشند.

تدوین پروتکل های خاص برای کاهش آسیب های ناشی از بازگشایی اصناف پرخطر

وی با اشاره به تدوین پروتکل های خاص برای کاهش آسیب های ناشی از بازگشایی اصناف پرخطر، توضیح داد: به عنوان نمونه رستوران ها باید با 50 درصد ظرفیت کار نموده و اصول مربوط به فاصله گذاری و ضدعفونی محیط را کاملا رعایت نمایند.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه با آغاز به کار مشاغل پرخطر بازرسی ها و نظارت های کارشناسان بهداشت محیط تشدید شده است، گفت: بر این اساس فعالیت اصناف پرخطر همچون رستوران ها، آرایشگاه ها و ... به شدت رصد شده و اگر زمانی به این نتیجه برسیم که مکان و یا صنفی به کانون انتشار آلودگی تبدیل شده در تصمیمات تجدیدنظر شده و حتی می تواند منجر به تعطیلی مجدد صنف مربوطه گردد.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر نگرانی های مالی صنوف هم قابل درک است، گفت: با این حال مساله اصلی ما مقابله با شیوع بیماری و حفظ سلامت مردم است، بنابراین صنوف باید اصول و پروتکل ها را به صورت کامل رعایت نمایند.

کرونا تمام نشده مردم مراقبت ها را رها ننمایند

تاجیک با بیان اینکه متاسفانه گاها مشاهده شده که مردم رعایت اصول و قوانین بهداشتی را رها نموده و نادیده می گیرند، گفت: بزرگترین نگرانی ما بعد از بازگشایی ها عدم رعایت اصول از سوی مردم است، بنابراین در جلسات متعدد بر ضرورت مطلع سازی و آموزش بیشتر مردم برای رعایت اصول بهداشتی در مکان های مختلف و عدم رهاسازی مراقبت های بهداشتی تاکید می گردد، چراکه بعضا مشاهده شده که صنف اصول را رعایت می نماید ولی مردم و مراجعه نمایندگان قوانین را نادیده می گیرند.

وی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی وظیفه صنف بوده و درصورت عدم اجرا با متخلفان و خاطیان برخورد می گردد، اظهار کرد: با این حال ارتقای سلامتی و مقابله اصولی با همه گیری ها یک امر دوطرفه بوده و بنابراین مردم نیز باید اصول و مراقبت های بهداشتی را بیش از پیش و جدی تر رعایت نمایند، چراکه اپیدمی کرونا هنوز تمام نشده است.

پلمب و تعطیلی مجدد واحدهای صنفی متخلف

تاجیک با تاکید بر تشدید نظارت های بهداشت محیطی دانشگاه بر فعالیت اصناف تهران، گفت: در مرحله اول از آموزش و تذکر آغاز می گردد و در صورتی که مجددا رعایت نگردد از قوه قهریه و حتی پلمب صنف و واحد مربوطه استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته چندین واحد صنفی متخلف پلمب شده است، توضیح داد: نگرانی اصلی ما کنترل ویروس است، بنابراین اگر به این نتیجه برسیم که آموزش ها فایده نداشته و صنف در حال تخلف بوده و به سمت انتشار ویروس حرکت می نماید، قطعا برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی ثبت نام ننموده در سامانه وزارت بهداشت

تاجیک در رابطه با ضرورت ثبت نام اصناف تهران در سامانه وزارت بهداشت، گفت: تا کنون بیش از 450 هزار صنف در استان تهران ثبت نام نموده اند ولی هنوز بعضی اماکن و واحدهای صنفی ثبت نام ننموده اند که طبق قانون نباید فعالیت نمایند. البته بعضی اماکن به دلیل نبود امکانات ثبت نام ننموده اند که در این صورت با همکاری کارشناسان ما در معاونت بهداشت ثبت نام می شوند ولی در غیر این صورت با اصناف ثبت نام ننموده برخورد شده و از ادامه فعالیت آنها ممانعت به عمل می آید.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در انتها با بیان اینکه اصناف پرخطر در اولویت نظارتی قرار دارند، گفت: یکی دیگر از نگرانی های ما عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری ها در وسایل حمل و نقل عمومی است که باید راه چاره اساسی برای آن اندیشیده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 382

به "تشدید نظارت بر اصناف پرخطر تهران، پلمب واحدهای صنفی متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نظارت بر اصناف پرخطر تهران، پلمب واحدهای صنفی متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید