جریمه 86 میلیون دلاری بانک کره ای به اتهام نقل و انتقال پول به ایران

به گزارش تور سریلانکا، بانک صنعت کره، عظیم ترین بانک کره جنوبی اعلام نمود: با پرداخت جریمه ای به میزان 86 دلار به مقامات امریکا به منظور مصالحه برای سرانجام دادن به اتهام چند ساله پرداخت غیرقانونی از نهاد های کره ای به ایرانی موافقت نموده است.

جریمه 86 میلیون دلاری بانک کره ای به اتهام نقل و انتقال پول به ایران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از روزنامه کره ای یونهاپ، بانک صنعت کره، عظیم ترین بانک کره جنوبی اعلام نمود با پرداخت جریمه ای به میزان 86 دلار به مقامات آمریکا به منظور مصالحه برای انتها دادن به اتهام چند ساله پرداخت غیرقانونی از نهاد های کره ای به ایرانی موافقت نموده است.

این بانک اعلام نمود 51 میلیون دلار به تعقیب نمایندگان آمریکایی و 35 میلیون دلار به اداره خدمات اقتصادی ایالت نیویورک برای نبود برنامه ضد پولشویی در شعبه نیویورک خود پرداخت خواهد نمود.

جئفری برمان، وکیل مدافع منطقه جنوب نیویورک گفت شعبه نیویورک بانک صنعت کره نتوانسته از انتقال غیرقانونی 10 میلیون دلار آمریکا از نهاد های کره جنوبی به ایرانی را رهیابی و گزارش کند، زیرا این بانک نتوانسته یک برنامه موثر ضدپولشویی در این بانک ایجاد کند.

برمان در بیانیه ای اعلام نمود: بانک هایی که در آمریکا فعالیت می نمایند مسئولیت دارند راه چاره های حفاظتی ایجاد نمایند تا مانع از سو استفاده سیستم بانکی توسط نهاد های تحریم شده شوند.

وی اضافه کرد با فرض اینکه بانک صنعت کره به این توافق پایبند باشد، دولت آمریکا قبول نموده تا پیگرد قانونی را برای مدت 2 سال به تاخیر بیندازد. پس از این مدت، دولت آمریکا به دنبال رد اتهامات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 314

به "جریمه 86 میلیون دلاری بانک کره ای به اتهام نقل و انتقال پول به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 86 میلیون دلاری بانک کره ای به اتهام نقل و انتقال پول به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید