حمایت نخست وزیر ایتالیا از راهکار سیاسی در لیبی

به گزارش تور سریلانکا، نخست وزیر ایتالیا در گفت وگو با شبکه ای قطری گفت، کشورش از فرایند سیاسی در لیبی با هدف تحقق صلح حمایت می نماید.

حمایت نخست وزیر ایتالیا از راهکار سیاسی در لیبی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا در گفت وگویی با شبکه قطری الجزیره بر حمایت کشورش از فرایند سیاسی در لیبی و توافق با ترکیه به عنوان بازیگر اصلی پفراینده لیبی تأکید کرد.

وی گفت: ایتالیا همیشه از راه چاره سیاسی که قادر به تضمین ثبات، وحدت و شکوفایی لیبی باشد و گزینه نظامی را دور کند، حمایت نموده است. دولت وفاق ملی، دولتی است که در سطح بین الملل به رسمیت شناخته شده است، موضوع مربوط به تعدیل ائتلاف ها با جغرافیای متغیر نیست بلکه مسأله مربوط به تضمین مسیری کاملا فراگیر به فرماندهی لیبی در پی نتایج نشست برلین و نیز وساطت سازمان ملل است.

کونته ادامه داد، آتش بس و تضمین آن امری ضروری و فوری است و ایتالیا در کنار اتحادیه اروپا و دیگر شرکای اصلی بین المللی، از تمام طرف های خارجی می خواهد در این زمینه کوشش نمایند.

نخست وزیر ایتالیا ضمن تأکید دوباره بر تقویت فرایند سیاسی توضیح داد، سیاست هشدار و تسلیح دوباره و مداخله، خطر درگیری نظامی گسترده را با خود دارد که باید به هر بهایی شده از آن دوری گردد. لازم است تمامی طرف ها اعتدال را در پیش بگیرند؛ شکی نیست که ترکیه بازیگر مهمی در لیبی است و رایزنی ها با این کشور برای تضمین گفت وگوی سازنده و تقویت راه چاره سیاسی برای بحران لیبی ادامه پیدا می نماید.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 407

به "حمایت نخست وزیر ایتالیا از راهکار سیاسی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نخست وزیر ایتالیا از راهکار سیاسی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید