آلمان درخواست ارمنستان و آذربایجان برای حمایت از آن ها در جنگ قره باغ را رد کرد

به گزارش تور سریلانکا، آلمان درخواست جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حمایت از یکی از طرفین درگیری در جنگ قره باغ را رد نموده و از طرفین پایبندی به آتش بس و بازگشت به میز مذاکرات را خواهان شد.

آلمان درخواست ارمنستان و آذربایجان برای حمایت از آن ها در جنگ قره باغ را رد کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله ، آلمان درخواست ارمنستان و آذربایجان مبنی بر اینکه آلمان قدرمندانه تر در کنار یکی از احزاب درگیر در جنگ قره باغ بایستد را رد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان در برلین بیان کرد: دولت آلمان به ارمنستان و آذربایجان یادآور می گردد که هر دو کشور به یک اندازه خود را موظف نمایند به توافق نامه بشر محبت آمیز آتش بس پایبند باشند. این وزارتخانه همچنین بیان کرد که آمادگی برای انجام مذاکرات اساسی تحت نظارت ریاست گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا باید با اقدامات هر دو طرف شکل گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آشوت سمباتیان، سفیر ارمنستان در آلمان در تبادل نظریی با دویچه وله موضع گیری آشکار دولت آلمان را درخواست نموده و گفته است: این مسئله مهم است که آلمان تجاوزگری های آذربایجان را محکوم نموده و آشکارا نقش بسیار منفی ترکیه در این مناقشات را بر زبان آورد.

در مقابل سفیر آذربایجان در آلمان هم در تبادل نظر با این رسانه آلمانی اعلام نموده که آلمان اشغال قره باغ توسط ارمنستان را محکوم کند. وی تاکید نمود که باید از طرف آلمان سیگنال مهمی مبنی بر سرانجام اشغاگری ارسال گردد.

سفیر آذربایجان در آلمان همچنین گفت: درخواست ما این است که آلمان در طرف قوانین بین المللی باشد تا از هنجارها و اصول حقوق بین الملل محافظت گردد.

وزیر امور خارجه ارمنستان هم در تبادل نظر با دویچه وله، آذربایجان را متهم می نماید که حدود 30 سال تمام کوشش خود برای منزوی کردن قره باغ را انجام داده و این پرسش را مطرح نموده که آیا ما باید زندگی مردم خود را نادیده بگیریم؟

سفرای کشورهای هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان نقش آلمان به عنوان عضو گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که دهه هاست به سفارش سازمان ملل در این درگیری ها میانجی گری می نماید را تمجید کردند. ریاست این گروه را فرانسه، روسیه و آمریکا بر عهده دارد.

وزارت امور خارجه آلمان همچنین بیان کرد که دولت آلمان به عنوان عضوی از گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از کوشش های مشترک فرانسه، ایالات متحده و روسیه برای میانجی گری در این درگیری ها حمایت می نماید.

با این همه سفیر آذربایجان در آلمان این انتقاد را وارد می نماید و می گوید: اینکه تنها درخواست آتش بس کنیم در حال حاضر چندان موثر نیست و منطقی به نظر نمی رسد. آتش بس سال ها وجود داشته است و حالا باید گام های دیگری برداشته گردد.

سفیر ارمنستان هم طرف آذربایجانی را متهم می نماید که از فرایند صلح کنونی جلوگیری می نماید.

وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین اعلام نموده قره باغ کوهستانی برای موجودیت خود مبارزه می نماید. ترکیه برای حمایت از آذربایجان شبه نظامیان را از لیبی و سوریه استخدام می نماید.

وی اضافه کرد: آذربایجان بستری برای تروریست ها است. وی ترکیه را به عنوان یک فاکتور ناپایداری در منطقه دانسته و تاکید نمود:سیاست تهاجمی و ناپایدار نماینده آنکارا را می توان در همه مسیرها در همسایگی ترکیه مشاهده کرد.

در این میان سم ازمیر، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان از نقش فعالانه تر برلین در زمینه میانجی گری برای حل این مناقشات حمایت نموده و گفت: مجلس آلمان این را به رسمیت شناخته است که آلمان درنسل کشی ارامنه در سال 1915 مقصر است. از این رو آلمان باید در هماهنگی با سازمان امنیت و همکاری اروپا نقش فعالانه تر و ملموس تری را برای صلح در منطقه قره باغ و یاری در این راستا ایفا نماید.

درگیری های بین آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ کوهستانی در اواخر سپتامبر شروع شد و ده ها کشته بر جا گذاشته است. از آن موقع بر اساس اطلاعات دفتر صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل، 3 بار با نخست وزیر ارمنستان که در ماه فوریه به برلین سفر نموده بود تلفنی صحبت نموده است.

مرکل همچنین تماس هایی را با سران آذربایجان و ترکیه هم انجام داده است. در آلمان حدود 80 هزار تا 100 هزار تبعه ارمنی زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 557

به "آلمان درخواست ارمنستان و آذربایجان برای حمایت از آن ها در جنگ قره باغ را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان درخواست ارمنستان و آذربایجان برای حمایت از آن ها در جنگ قره باغ را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید