خبرنگاران کارگروه ارزیابی خسارت آلودگی نفتی بخش میانکوه تشکیل شد

به گزارش تور سریلانکا، شهرکرد- خبرنگاران- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کارگروه ارزیابی خسارت های آلودگی نفتی در منطقه میانکوه اردل تشکیل و فعالیت خود را شروع کرد.

خبرنگاران کارگروه ارزیابی خسارت آلودگی نفتی بخش میانکوه تشکیل شد

خسرو کیانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به مصوبات ستاد مدیریت بحران این استان که با موضوع شکستگی لوله نفت بخش میانکوه شهرستان اردل برگزار گردید، اضافه نمود: در این نشست برنامه های متعددی برای مدیریت حادثه و برطرف مسائلی که بر اثر شکستگی لوله نفت شکل گرفته است به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقرر شد تا در کوتاه مدت به مسائل بهداشتی و تنفسی مردم سرخون و روستاهای اطراف آن پرداخته گردد و به خسارت های موردی که به احشام و یا منازل مسکونی وارد شده رسیدگی گردد.

کیانی توضیح داد: همچنین مقرر شد یک تیم پزشکی و یک پایگاه امدادی برای خدمات دهی به مردم و بروز مسائل تنفسی در شهر سرخون مستقر گردد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به برنامه های میان مدت برای برطرف آلودگی نفتی و برآورد خسارت های ناشی از آن نیز اشاره نمود و گفت: مقرر شد تا در میان مدت، کارگروهی برای آنالیز علت بروز حادثه شکستگی لوله نفت و آنالیز دقیق خسارت های زیست محیطی، منابع طبیعی، کشاورزی و آب شرب منطقه تشکیل گردد.

کیانی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا مطالعات لازم برای تامین آب شرب سالم و پایدار برای مردم منطقه میانکوه و شهر سرخون انجام گیرد.

به گفته وی، تصمیم بر این شد تا در بلندمدت نیز شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات ایران برای ایمن سازی خطوط انتقال نفت از منطقه میانکوه ورود جدی داشته باشد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نشت نفت موجب وارد شدن خسارت های قابل توجهی به منطقه شده است، برآورد اولیه این میزان خسارت را نیازمند 2 تا سه روز زمان دانست و اعلام کرد: دستگاه های مرتبط در حال ارزیابی اولیه خسارت ها هستند.

کیانی با بیان اینکه آب شرب شهر سرخون در حال حاضر قابل استفاده است، گفت: با این وجود با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت آب و فاضلاب استان مقرر شد تا آب شرب منطقه به طور مرتب پایش و آزمایش گردد و چنانچه از استانداردهای لازم برخوردار نبود تا برطرف مشکل به صورت سیار به مردم این منطقه آبرسانی گردد.

به گزارش خبرنگاران، پیش از ظهر روز یکشنبه (23 آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی می گردد.

این حادثه منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به چشمه و رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن بعضی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده دچار آتش سوزی شد که شامگاه یکشنبه با کوشش نیروهای امدادی و آتش نشانی بخشی از آن مهار شد و هم اینک آتش سوزی در مناطق سخت گذر منطقه همچنان شعله ور است.

قرار دریافت چهارمحال و بختیاری در جهت خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون و روستاهای اطراف آن را با مسائلی روبرو نموده است.

بخش میانکوه با جمعیت بیش از 16 هزار نفر از بخش های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری 150 کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان 80 کیلومتر فاصله دارد.

پیش از این حادثه چندین مرتبه با شکستگی لوله نفت و نشت آن به زمین های اطراف و چشمه های منطقه، مسائلی در مورد فعالیت های کشاورزی، شیلات و معیشت این منطقه ایجاد شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 728

به "خبرنگاران کارگروه ارزیابی خسارت آلودگی نفتی بخش میانکوه تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگروه ارزیابی خسارت آلودگی نفتی بخش میانکوه تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید