در انتظار رسیدن قطار آبی

به گزارش تور سریلانکا، از سه هفته پیش تا به امروز یک قطار 40 واگنی با حدود 2 میلیون لیتر تنها منبع آب در شهر پالی واقع در استان راجستان هند بوده است.

در انتظار رسیدن قطار آبی

به گزارش خبرنگاران، دمای هوا در پالی اغلب از 45 درجه سانتیگراد (113 درجه فارنهایت) فراتر می رود، اما سال جاری گرما زودتر از راه رسید، چیزی که بسیاری از کارشناسان می گویند علت بیشتری بر تغییرات آب و هوایی است که زندگی را برای 1.35 میلیارد جمعیت هند غیرقابل تحمل نموده است.

افروز نوجوان 13 ساله اهل پالی هر روز مدرسه را از دست می دهد تا ساعت ها با یک گاری دستی پر از ظرف منتظر قطار ویژه ای باشد که آب گرانبها را برای مردمی که از موج گرما در استان بیابانی راجستان هند رنج می برند می آورد.

افروز در حالی که برای دومین بار در آن روز در منطقه پالی منتظر قطار ویژه بود، گفت: اینجا همواره بسیار گرم بوده و ما همواره برای آب کوشش نموده ایم. اما من به یاد ندارم که در ماه آوریل ظروف را پر نموده باشم.

هر روز، ده ها نفر، اکثراً زن و کودک، با بطری های پلاستیکی آبی و ظروف فلزی در حال جنبش و جوش هستند تا از شلنگ هایی که از قطار سبز ارتش خارج می گردد، آب برداشت نمایند.

آب قبلاً با قطار به پالی ارسال شده بود، اما به گفته مقامات راه آهن محلی، کمبود سال جاری در ماه آوریل بسیار مهم بود، بنابراین آن ها زود آغاز کردند.

واگن ها در جودپور که در حدود 65 کیلومتری پالی است از آب پر می شوند. این آب در مخازن سیمانی تخلیه می شوند و از آنجا آب برای فیلتر کردن و توزیع به یک تصفیه خانه فرستاده می گردد.

در سال 2019، نارندرا مودی نخست وزیر هند، قول داد تا سال 2024 به همه خانوار های روستایی هند آب رسانی کند. اما بر اساس گزارش یونیسف، کمتر از 50 درصد از جمعیت به آب آشامیدنی مدیریت شده ایمن دسترسی دارند و دو سوم از 718 منطقه هند تحت تأثیر کاهش شدید آب قرار دارند.

صد ها میلیون نفر در جنوب آسیا در هفته های اخیر در اثر موج گرما در اوایل تابستان با مسائل زیادی روبرو شده اند و هند گرم ترین مارس خود را در تاریخ خود داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1431

به "در انتظار رسیدن قطار آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتظار رسیدن قطار آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید