دولت آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 45 روز دیگر تمدید کرد

به گزارش تور سریلانکا، از سال گذشته که شرکت هواوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا نهاده شد، دولت آمریکا نشان داده که شمشیر را برای این شرکت از رو بسته است. از آن موقع، هواوی که تحت تحریم نهاده شده فقط به لطف معافیت های موقتی که از طرف دولت آمریکا دریافت می نماید، می تواند به صورت محدود با شرکت های آمریکایی مراودات تجاری داشته باشد.

دولت آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 45 روز دیگر تمدید کرد

آخرین تمدید این معافیت 90 روزه در ماه نوامبر صورت گرفت ولی حالا به جای مجوز 90 روزه جدید، وزارت بازرگانی تصمیم گرفته این مجوز موقتی را فقط برای 45 روز آینده تمدید کند. در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا آمده که این معافیت کوتاه مدت به اپراتورهای مخابراتی آمریکا، به خصوص موارد مربوط به مناطق روستایی، اجازه می دهد که در عین آماده سازی گزینه های جایگزین، با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهند.

همانطور که گفتیم، زمان این معافیت موقت تحریم هواوی حالا نصف شده که چنین تصمیمی برای روابط آینده بین ایالات متحده آمریکا و هواوی چندان امیدوارکننده به نظر نمی رسد. باید خاطرنشان کنیم که اخیرا درگیری بین مقامات دولت آمریکا و مدیران هواوی اخیرا تشدید یافته است. هواوی اخیرا ادعای مقامات آمریکا مبنی بر وجود درب مخفی در تجهیزات مخابراتی خود را تکذیب نموده است. در همین حال، وزارت دادگستری ایالات متحده کیفرخواست نسبتا شدیدالحنی علیه هواوی تنظیم نموده و این شرکت متهم به انجام کارهای تروریستی شده است.

به نظر می رسد به این زودی ها قرار نیست درگیری های بین این دو به سرانجام برسد و هواوی هم در رابطه با گوشی های خود باید بتواند جایگزین مناسبی برای سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل ارائه دهد تا مشتریان خود را بیش از پیش از دست ندهد. در غیر این صورت، هواوی خیلی زود صندلی خود را در بازارهای جهانی به دیگر رقبای چینی واگذار خواهد نمود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 148

به "دولت آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 45 روز دیگر تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 45 روز دیگر تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید