دولت چین: از شرکت هایمان در برابر آمریکا دفاع می کنیم

به گزارش تور سریلانکا، دولت چین با انتقاد شدید از قرار دریافت نام 33 شرکت چینی در لیست سیاه آمریکا، بیان کرد هر کاری که ضروری است برای دفاع از این شرکت ها انجام خواهد داد.

دولت چین: از شرکت هایمان در برابر آمریکا دفاع می کنیم

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، طی روز های گذشته آمریکا نام 33 شرکت چینی را در لیست سیاه خود قرار داده است.

از دیروز تحریم ها علیه این شرکت ها که بعضی از آن ها به بهانه نقض حقوق بشر و بعضی دیگر تهدید علیه امنیت آمریکا تحریم شده اند، شروع شده است.

بر اساس آنچه که مقامات آمریکایی اعمال نموده اند فروش فناوری و کالا های آمریکا به این شرکت ها بدون دریافت مجوز ممنوع خواهد شد.

وزارت بازرگانی چین در واکنش به اعمال تحریم ها علیه این شرکت ها گفت آمریکا بار ها از عنوان امنیت ملی برای سوء استفاده بهره برده که از جمله آن ها کنترل صادرات، است، این کشور همچنین از توان خود برای سرکوب شرکت های خارجی استفاده نموده است.

وزارت بازرگانی چین از واشنگتن خواست تا این اقدامات اشتباه خود را کنار بگذارد.

دولت چین گفته از هیچ اقدامی برای حفاظت از حقوق قانونی شرکت های چینی در برابر اقدامات آمریکا، فروگذار نخواهد کرد.

اوایل ماه می آمریکا تحریم ها علیه هوآوی را هم تمدید کرد. این شرکت چینی که از سوی دولت آمریکا به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور معرفی شده مدت هاست در لیست سیاه واشنگتن قرار داشته و فروش کالا ها و فناوری های آمریکا بدون دریافت مجوز به هوآوی ممنوع بوده است.

آمریکا در آخرین اقدام خود کوشش کرد تا دست هوآوی را از بازار جهانی تراشه های پردازشگر و نیمه رسانا کوتاه کند.

رسانه های چینی می گویند ممکن است پکن با ایجاد یک لیست سیاه مشابه علیه شرکت های آمریکایی به اقدام واشنگتن واکنش نشان دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 398

به "دولت چین: از شرکت هایمان در برابر آمریکا دفاع می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت چین: از شرکت هایمان در برابر آمریکا دفاع می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید