ملاقات نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با مقامات قطر

به گزارش تور سریلانکا، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سفری به دوحه پایتخت قطر با مقامات این کشور ملاقات کرد.

ملاقات نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با مقامات قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز یکشنبه (دیروز) وارد دوحه شد.

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش کرد که دیاب و هیأت همراه او در فرودگاه بین المللی حمد مورد استقبال سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجه، نهاده شد.

ریاست جمهوری لبنان نیز در حساب توئیتری خود نوشت که دیاب با خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر ملاقات کرد و در این ملاقات فرح برّی سفیر لبنان در دوحه نیز حضور داشت.

سفر دیاب به دوحه در حالی است که دو ماه پیش نیز سعد الحریری نخست وزیر مأمور تشکیل دولت لبنان در سفری به دوحه با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ملاقات کرد.

امیر قطر و الحریری مهم ترین تحولات لبنان را آنالیز کردند و الحریری، امیر قطر را در جریان آخرین تحولات و کوشش های مربوط به تشکیل دولت لبنان قرار داد.

لبنان در تاریخ چهارم اوت سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را بیان کرد تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز پیروز به تشکیل کابینه جدید نشده و با میشل عون رئیس جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 917

به "ملاقات نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با مقامات قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با مقامات قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید