تور اروپا: ملاقات وزیر ورزش با سفیر لهستان، سجادی: چوگان می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی باشد

به گزارش تور سریلانکا، وزیر ورزش و جوانان اعتقاد دارد رشته ورزشی چوگان می تواند پل ارتباطی کشورمان با کشورهای اروپایی باشد.

تور اروپا: ملاقات وزیر ورزش با سفیر لهستان، سجادی: چوگان می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی باشد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ماچی فاوکوفسکی سفیر لهستان امروز (یکشنبه) با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی ملاقات و گفت وگو کرد.

در این جلسه که درباره ارتباط و همکاری دو کشور در زمینه ورزش و حوزه جوانان گفت وگو شد، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان، اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی و مشاور وزیر، شهرام عظیمی مدیرکل دفتر بین الملل و کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

سجادی در ملاقات با سفیر لهستان ضمن خوش آمدگویی به سفیر و تیم همراه او گفت: یکی از کشورهایی که در پی ایجاد همکاری با آن در قاره اروپا هستیم، کشور لهستان است. هدف ما این است که در حوزه جوانان بتوانیم فعالیت گسترده ای با این کشور داشته باشیم. یکی از دلایل ما برای همکاری با کشور لهستان اقدام انسان محبت آمیز این کشور برای مقابله با شیوع کرونا در کشور ایران بود که دزهای قابل توجه واکسن از این کشور به ایران ارسال شد.

وی اضافه کرد: بحث جوانان یکی از موضوعات اصلی ما در این وزارتخانه است و همزمان با حوزه ورزش در بحث جوانان نیز ما دغدغه ها و برنامه های فراوانی داریم. اگر تفاهم نامه بین دو کشور منعقد گردد، قطعاً جوانان لهستان و ایران می توانند تعاملات بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند. کارآفرینی، اشتغال، خانواده، ورزش و گردشگری موضوعاتی است که می توانیم تعامل لازم را برقرار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: فعالیت و توسعه ورزش همگانی یکی از حوزه هایی است که علاقه مند به همکاری مشترک با کشور لهستان هستیم. در این راستا می توانیم نشست های تخصصی، کلاس های آموزشی، تربیت مدرس و رویدادهای مشترک برگزار کنیم.

سجادی ادامه داد: یکی دیگر از حوزه های قابل همکاری دو کشور ایران و لهستان درباره ورزش قهرمانی و حرفه ای است. رشته هایی که کشور لهستان در آن دارای ظرفیت و پتانسیل است، مورد توجه ما نیز واقع شده است. به طور خاص رشته هایی مثل والیبال، فوتبال، هندبال، ورزش های زمستانی و تنیس جزو رشته هایی است که کشور لهستان در رنکینگ جهانی آنها دارای رتبه حائز اهمیتی است. ما علاقه مند هستیم در این حوزه ها فدراسیون های دو کشور همکاری خوبی با هم داشته باشند.

وی گفت: ما سابقه طولانی در بسیاری از رشته های ورزشی سنتی داریم که یکی از آنها در شکل فدراسیون جهانی نیز وجود دارد. رشته کشتی پهلوانی حدود چهار هزار سال در کشور ایران سابقه دارد. یکی دیگر از رشته ها که تمایل داریم همکاری مشترک داشته باشیم و جزو میراث فرهنگی ما محسوب می گردد، چوگان است. چوگان می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی باشد. کشور لهستان نیز سوابق ارزشمندی در پرورش اسب و سوارکاری دارد که می توانیم از تجارب آنها استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در کشور ایران پروژه های ورزشی زیادی داریم که در حال ساخت هستند. قطعاً اگر سرمایه گذاران کشور لهستان تمایل داشته باشند می توانیم به صورت مشترک این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

سجادی گفت: علاقه مند هستیم در ایران از تولیدات داخلی از قبیل پوشاک، کفش و لوازم ورزشی استفاده کنیم. در حال حاضر به پیشرفت های قابل توجهی رسیده ایم و اعلام آمادگی می کنیم که در این راستا از تجارب و تکنولوژی کشور لهستان نیز بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1362

به "تور اروپا: ملاقات وزیر ورزش با سفیر لهستان، سجادی: چوگان می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: ملاقات وزیر ورزش با سفیر لهستان، سجادی: چوگان می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید