راهنمای خرید برترین لپ تاپ گیمینگ ، آبان 1401

به گزارش تور سریلانکا، در دنیای امروزی لپتاپ های گیمینگ تنوع بسیار زیادی دارند. در اصل این لپتاپ ها تنها کاربرد گیمینگ نداشته و به علت سخت افزار بسیار قوی از آن ها می توان برای کارهای دیگر نیز استفاده کرد. به همین علت وقتی بحث از لپتاپ گیمینگ می گردد مخاطب ما تنها گیمرهای حرفه ای نیستند. بلکه افرادی که طراحی های سه بعدی یا کارهای سنگین دیگر با دستگاه خود انجام می دهند نیز می توانند از این دستگاه ها استفاده نمایند. پس راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ تنها برای گیمرها نیست.

راهنمای خرید برترین لپ تاپ گیمینگ ، آبان 1401

با توجه به تنوع به شدت زیادی که در میان لپتاپ های گیمینگ وجود دارد، منطقی است که موارد قابل انتخاب هم بسیار زیاد باشند. حال در این میان مواردی هستند که چندان ارزش خرید بالایی ندارند. در اصل این شکل نیست که دستگاه های بدی باشند ولی با این قیمت می توان موارد بهتری را دریافت کرد. به این موضوع دقت کنید که شاخصه لپتاپ های گیمینگ در گذشته ظاهر خشن، رنگ زیاد و کلفتی بیش از حد بود. چیزی که باعث می شد جابجایی آن ها را سخت کند. حال دیگر اینگونه نیست. در این فهرست ما کوشش کردیم تا تمامی دستگاه ها را در انواع رنج قیمتی به همراه ظاهرهای متفاوت ارائه دهیم.

برای خرید یک لپتاپ شما لزومی ندارد که بیش از حد هزینه کنید. این قاعده در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ هم وجود دارد که هرچه بیشتر هزینه کنید قدرت بیشتری هم دریافت خواهید کرد. بحث اینجاست که آیا از این قدرت شما استفاده می کنید؟ پس کوشش کنید تا با توجه به کاربرد خود دستگاه ها را بخرید. برای مثال یک لپتاپ با کارت گرافیکی 3060 از پس اجرای بیشتر عناوین بازی را گرافیک High و Ultra با نرخ فریم بالا برمی آید. پس احتیاجی به هزینه بیش از حد نیست. حال در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ ما کوشش کردیم برترین موارد را برای شما انتخاب کنیم و به شما ارائه دهیم.

چند نکته مهم

  1. ما در این راهنما کوشش کردیم تا تمامی عناوین را با آنالیز کامل بگذاریم. به این شکل که شما دیگر احتیاجی به آنالیز بیشتر نخواهید داشت. ما کوشش کردیم تا تمامی ویژگی های مهم این دستگاه ها را به شما ارائه داده تا برترین خرید را داشته باشید.
  2. در این فهرست سعی شده تا دستگاه ها به رده های قیمتی مختلف طبقه بندی شوند. البته با توجه به شرایط مالی حال حاضر ممکن است بعضی از موارد گران تر یا مقرون به صرفه تر شوند.
  3. معیارهای مهم برای ما در این فهرست پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و صفحه نمایش است.
  4. رم تمامی دستگاه ها 16 گیگابایت یا بیشتر در نظر گرفته شده است به علت اینکه در دنیای امروزی کمتر از این میزان واقعاً توانایی بالایی ندارد.
  5. کارت گرافیکی 1650 و 1660 انویدیا به طور کامل از فهرست حذف شده اند. این کارت ها به علت سخت افزار قدیمی واقعاً ارزش خرید بالایی نداشته و جایگزین های بهتری وجود دارند.
  6. حافظه دستگاه به شدت به مقدار کار کاربر بستگی دارد. به همین علت جزو موارد اصلی انتخابی نیست. همینطور اینکه به راحتی قابل ارتقاء است. با این حال کوشش کردیم تا مواردی که در این فهرست ذکر شده زیر 512 گیگابایت حافظه داخلی نداشته باشند.
  7. دقت کنید که امکان دارد در آینده مواردی بهتر در همین بازه قیمتی عرضه شود. پس ما در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ کوشش کردیم برترین مواردی که در حال حاضر وجود دارند را به شما ارائه دهیم.
  8. ما کوشش کردیم که این راهنما را به چندین بازی قیمتی مختلف تقسیم کنیم. با اینکار شما به سرعت به قیمتی که مد نظر دارید دسترسی پیدا خواهید کرد.
  9. نکته لازم به ذکر اینجاست که مک بوک ها و سیستم عامل مک برای گیمینگ پیشنهاد نمی شود. این دستگاه ها قطعاً توانایی بسیار زیادی دارند اما بازی های زیادی برای آن ها وجود ندارد. به همین علت پیشنهاد نمی شوند.

حال با راهنمای خرید برترین لپتاپ گیمینگ با ما همراه باشید.

بازه قیمتی بالای 80 میلیون تومان

برای آغاز راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ سعی کردیم که قدرتمندترین ها را در ابتدا بیاوریم. لپتاپ های بالای 80 میلیون تومان به شدت قوی بوده و حتی با کامپیوترهای رومیزی به راحتی رقابت می نمایند. این دستگاه ها قطعاً ظاهری باریک و سبک ندارند بلکه به علت قدرت زیاد احتیاجمند سیستم خنک نماینده بسیار خوبی هم هستند. در همین ابتدای کار بگوییم که اگر قصد این میزان هزینه کردن برای لپتاپ را دارید، نگاهی هم به دستگاه های دسکتاپ داشته باشید. به طور کلی به علت میزان برق بیشتر و فضای بیشتر سیستم های رومیزی از لپتاپ قدرتمندتر هستند. با این حال اگر اصرار به خرید یک لپتاپ دارید در این بازه قیمتی با تعدادی از قدرتمندترین موارد موجود روبرو خواهید بود. دستگاه هایی که توانایی اجرای همه کاری را دارند.

این دستگاه ها برای چه افرادی مناسب هستند؟

  • اگر احتیاج به یک دستگاه دارید که همه کاره باشد و از پس اجرای تمامی عناوین بازی در بالاترین سطح گرافیکی بربیاید.
  • یک محل کار (Work Station) متحرک.
  • این دستگاه ها با توجه به قیمتشان نمی توانند یک کامپیوتر جانبی باشند. پس در نتیجه اگر این دستگاه کامپیوتر اصلی در خانه شما است.
  • افرادی که کارهای پردازشی و گرافیکی سنگین با دستگاه های خود انجام می دهند.

لپتاپ MSI Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS

پردازنده Core i9، گرافیک 3080ti و 64 گیگابایت رم

این دستگاه در حال حاضر قدرتمندترین لپتاپ موجود در دنیا است. حداقل تا قبل از اینکه انویدیا پردازنده های گرافیکی سری 4000 را برای لپتاپ عرضه کند، همچنان این قدرت خود را حفظ خواهد نمود. Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS یک هیولای تمام عیار است. ام اس آی تمام کوشش خود را نموده تا در این لپتاپ سنگ تمام بگذارد. به همین علت شما با یک دستگاه به شدت قدرتمند روبرو هستید که قرار نیست در انجام هیچ کاری کم بیاورد. مشکل اصلی این لپتاپ قیمت آن است که به آن خواهیم پرداخت.

در راهنمای خرید برترین لپتاپ گیمینگ شما موردی قوی تر از Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS پیدا نخواهید کرد. این لپتاپ دارای پردازنده اصلی Core i9 12900HK است. فرکانس این پردازنده از 3.8 تا 5 گیگاهرتز بوده که باعث شده قدرتمندترین پردازنده موجود باشد. از طرفی این دستگاه دارای 64 گیگابایت رم DDR5 است. به همین علت رم سرعت و حجم بسیار زیادی دارد. این موارد در کارهای رندر (Render) و طراحی سه بعدی به شدت کارآمد خواهد بود.

کارت گرافیکی دستگاه 3080ti با بیشترین وات ممکن است. در ادامه شرح خواهیم داد که انویدیا در بعضی از لپتاپ های گیمینگ از کارت گرافیکی با وات کمتر استفاده می نماید تا احتیاج به خنک نمایندگی زیادی نداشته باشد. به همین علت در شاسی های کوچک تر هم جا بگیرد. این موضوع در خصوص Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS صدق نمی نماید. این دستگاه برترین کارت گرافیکی را با 220 وات کامل داشته تا به برترین نحو کارهای گرافیکی را انجام دهد.

صفحه نمایش دستگاه Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS یک صفحه نمایش 4K با نرخ به روزرسانی 120 هرتز است. همین موضوع باعث می شود تا شما هم کیفیت بالا داشته و بتوانید به برترین نحور از قدرت کارت گرافیکی خود بهره ببرید. نکته جالب در خصوص این لپتاپ این است که دارای 2 ترابایت حافظه است. این 2 ترابایت به شکل 4 حافظه جامد (SSD) ساخته شده تا شما بتوانید به راحتی آن ها را دسته بندی نموده و از طرفی بیش از حد هم گرم نشوند.

موارد دیگر نیز مثل کیبورد با نور پس زمینه رنگی، وبکم 720p و میزان بسیار زیادی چراغ در این دستگاه وجود دارد تا شما از یاد نبرید با یک لپتاپ گیمینگ روبرو هستید. مشکل اصلی این لپتاپ 3 چیز است. اول وزن زیاد آن که 2.9 کیلوگرم است. این باعث می شود تا جابجایی آن به شدت کار سختی باشد. مورد دوم باتری آن است. با توجه به قدرتی که پردازنده های این دستگاه دارند قطعاً در زمینه مصرف برق بهینه نیستند. با وجود اینکه پردازنده های نسل 12 اینتل به بهینه ترین حالت ممکن ساخته شده است بازهم در زمینه باتری نمی توان چندان روی آن حساب کرد.

مشکل سوم قیمت Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS است. این لپتاپ در حال حاضر قیمتی 157 میلیون تومانی دارد. شما با این قیمت می توانید یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند بخرید که در بسیاری از اوقات از این لپتاپ بهتر عمل می نماید. همینطور اینکه در آینده هم قابل ارتقاء است. به همین علت به صرفه تر خرید یک کامپیوتر رومیزی با این قیمت است.

علت اینکه Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS را در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ آوردیم این است که قدرتمندترین دستگاه موجود در بازار است. به همین علت مقدار هزینه برای شما مهم نباشد و بخواهید برترین دستگاه بازار را داشته باشید، این لپتاپ مخصوص شماست.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • حافظه رم زیاد
  • حافظه داخلی زیاد
  • استفاده از SSD
  • صفحه نمایش بسیار خوب
  • کیبورد استاندارد و مناسب برای گیمینگ و تایپ

نقاط ضعف

  • قیمت به شدت بالا
  • باتری نسبتاً ضعیف
  • وزن زیاد
  • مقدار چراغ ها در این دستگاه بسیار زیاد است که باعث می شود بعضی از افراد طراحی آن را دوست نداشته باشند.

لپتاپ Asus ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA

پردازنده Core i9، گرافیک 3070ti و صفحه 17 اینچی

مورد دوم در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ از ایسوس است. این لپتاپ هم جزء قدرتمندترین دستگاه های بازار است. به طور کلی دستگاه های ایسوس کیفیت بالایی داشته و تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهند. از طرفی طراحی سری Strix نیز بسیار خاص بوده و امکان دارد بعضی از افراد از آن خوششان نیاید. با این حال باید دقت کرد که موضوع ظاهر کاملاً سلیقه ای است.

دستگاه Asus ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA دارای پردازنده Core i9 سری 12 شرکت اینتل است. به همین علت از لحاظ پردازشی شما با مسئله ای روبرو نخواهید بود. فرکانس این پردازنده از 2.5 تا 5 گیگاهرتز بوده که به شدت قدرتمند است. از طرفی این دستگاه دارای 16 گیگابایت رم DDR5 بوده که همین مورد شاید برای بعضی از افراد ناامید نماینده باشد. البته با توجه به اینکه قابل ارتقاء است مشکل خاصی نیست.

پردازنده گرافیکی لپتاپ Asus ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA انویدیا RTX 3070ti است. این پردازنده عملکرد بسیار خوبی در اجرای عنواع مختلفی از بازی ها داشته و به همین علت در هیچ کاری کم نمی آورد. از طرفی شما می توانید بیشتر عناوین بازی را به راحتی و با بالاترین کیفیت تجربه کنید. درست است که این دستگاه دارای بالاترین کارت گرافیکی موجود در بازار نیست ولی از طرفی قیمت برترین نسبت به مورد قبلی دارد. همینطور اینکه بسیاری از افراد احتیاجی به 3080ti نداشته و با همین کارت 3070ti هم مسئله ای نخواهند داشت.

صفحه نمایش دستگاه Asus ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA دارای رزولوشن فول اچ دی است. این مورد امکان دارد برای بسیاری از افراد ناامید نماینده باشد. مخصوصاً با قیمت بالایی که این دستگاه دارد. با این حال این دستگاه برای گیمینگ به شدت مناسب است. به علت اینکه نرخ به روزرسانی صفحه 360 هرتزی دارد و پردازنده های داخل این دستگاه توانایی اجرای بعضی عناوین را با این نرخ فریم دارند. به نوعی می توان گفت که صفحه نمایش این دستگاه برای گیمینگ برترین حالت ممکن است.

از لحاظ حافظه داخلی هم این دستگاه دارای یک ترابایت حافظه جامد (SSD) قابل ارتقاء است. به همین علت شما اگر با کمبود حافظه روبرو شدید می توانید به راحتی آن را ارتقاء دهید. مانند دستگاه قبلی، Asus ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA هم دارای کیبورد با نور پس زمینه RGB و صفحه نمایش مات است. از لحاظ باتری نمی توان چندان روی این دستگاه حساب باز کرد. با توجه به وزن زیاد این دستگاه شما قطعاً نمی توانید آن را با خود زیاد جابجا کنید.

Asus ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA زیر 100 میلیون تومان قیمت دارد. در میان دستگاه های موجود زیر 100 میلیون هم قدرتمندترین لپتاپ است. به همین علت اگر بودجه خرید این دستگاه را دارید، از این کار دریغ نکنید.

نکات مثبت

  • پردازنده مرکزی قدرتمند
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • خنک نماینده بسیار خوب
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بسیار بالا است.
  • استفاده از رم DDR5
  • دارای درگاه خالی برای ارتقاء حافظه

نکات منفی

  • وزن بسیار زیاد
  • قیمت بالا
  • باتری نه چندان قدرتمند
  • صفحه نمایش فول اچ دی
  • عدم وجود وبکم!

بازه قیمتی بین 60 تا 80 میلیون تومان

این بازه قیمتی شرایط بهتری نسبت به مورد بالا دارد. این دستگاه ها قطعاً قدرتمندترین موارد موجود در بازار نیستند. با این حال برای عناوین امروزی بسیار مناسب بوده و توانایی اجرای تمامی عناوین را با گرافیک بالا دارند. در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ ما به موارد باریک سبک هم اشاره خواهیم کرد. آغاز ماجرا از همینجا است. به علت اینکه بسیاری از افراد احتیاج به یک دستگاه قدرتمند دارند که چندان سنگین هم نباشد. قطعاً سبک بودن دستگاه با مسائلی همراه است اما برای بسیاری از افراد ارزش این مسائل را دارد. دقت کنید که قیمت این دستگاه ها همچنان بالا است. با این حال شما عملکرد بسیار خوبی را نسبت به هزینه ای که می کنید بدست می آورید.

این دستگاه ها برای چه افرادی مناسب هستند؟

  • اگر در کنار دستگاه رومیزی خود احتیاج به یک لپتاپ قدرتمند دارید.
  • این دستگاه ها همچنان بسیار قدرتمند بوده و می توانند جایگزین دستگاه رومیزی شما باشند.
  • افرادی که احتیاج به قدرتمندترین سخت افزار روز ندارند.
  • افرادی که برای کار خود احتیاج به یک دستگاه قدرتمند و قابل حمل دارند.

لپتاپ MSI Raider GE66 12UGS

پردازنده Core i7، گرافیک 3070ti و 16 گیگابایت رم

این دسته را با یکی از دستگاه های بسیار خوب آغاز می کنیم. Raider GE66 12UGS یکی از لپتاپ هایی است که ارزش پولی که برای آن خرج می کنید را دارد. به همین علت است که اولین مورد در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ در این بازه قیمتی است. دقت کنید که این لپتاپ همچنان گران است. با این حال از قیمت نجومی موارد قبلی فاصله نسبتاً زیادی دارد. همینطور اینکه وزن کمتری هم داشته و حمل و نقل آن آسان تر است.

از لحاظ طراحی Raider GE66 12UGS شباهت های زیادی به برادر بزرگ تر خود دارد. تفاوت اصلی این دو دستگاه در پردازنده های اصلی و گرافیکی آن ها است. Raider GE66 12UGS دارای پردازنده Core i7 است. این پردازنده نسبت به Core i9 ضعیف تر است ولی به این معنا نیست که قدرت زیادی ندارد. بلکه کاملاً بر خلاف این است. این دستگاه به طرز عجیبی قدرتمند بوده و از پس اجرای هر کاری برمی آید. فرکانس پردازشی این پردازنده 2.5 تا 4.7 گیگاهرتز است. از طرفی دارای 16 گیگابایت رم قابل ارتقاء است.

پردازنده گرافیکی Raider GE66 12UGS انویدیا RTX 3070ti است. در خصوص قبلی هم شاهد این پردازنده گرافیکی بودیم. 3070ti به طور کلی تناسب خوبی بین قدرت و مصرف برق دارد. به همین علت دستگاه شما بیش از حد هم داغ نشده و به راحتی شما می توانید ساعت ها کار یا بازی کنید. همینطور اینکه ام اس آی از وات مصرفی این کارت هم کم ننموده است. به همین علت شما با قدرت کامل 3070ti روبرو خواهید شد.

صفحه نمایش Raider GE66 12UGS یک صفحه فول اچ دی است. در این بازه قیمتی دیگر با رزولوشن 4K روبرو نیستیم. البته تعدادی موارد 2K وجود دارند که به آن خواهیم پرداخت. فول اچ دی نیز برای بسیار از افراد کافی بوده و با نرخ به روزرسانی 360 هرتزی، این دستگاه تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه 15.6 اینچی بودن آن است. به همین علت نسبت به موارد قبلی کوچک تر و البته سبک تر است.

از لحاظ باتری همچنان نمی توانید حساب ویژه ای روی این دستگاه باز کنید. با این حال به نسبت لپتاپ ]ای قبلی بسیار بهینه تر است. به همین علت زمان بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد. همینطور اینکه با توجه به وزن کمتر آن شما می توانید لپتاپ خود را جابجا نموده و با خود به محل کار ببرید. موارد دیگر مثل کیبورد RGB هم در این دستگاه وجود دارد تا شما از یاد نبرید که لپتاپتان گیمینگ است.

Raider GE66 12UGS یکی از لپتاپ ها با ارزش خرید بالا است. به همین علت اگر در پی قدرت بالا و هزینه مناسب هستید، قطعاً نگاهی به این دستگاه بیاندازید. ارزش توجه کردن را دارد.

نقاط قوت

  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • پردازنده اصلی قوی
  • حافظه و رم قابل ارتقاء
  • وزن سبک تر نسبت به رقبا
  • سیستم خنک نمایندگی بسیار قوی

نقاط ضعف

  • پردازنده ضعیف تر نسبت به رقبا
  • صفحه نمایش میانه
  • باتری با ظرفیت میانه
  • طراحی خاص

لپتاپ Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H

پردازنده Core i7، گرافیک 3070 و صفحه 16 اینچی

مجموعه لپتاپ های لیجن 5 پرو یکی از برترین دستگاه های گیمینگ ساخته شده هستند. مخصوصاً اینکه لنوو تمام کوشش خود را نموده تا این لپتاپ ها بیش از حد زرق و برق گیمینگ را نداشته باشند. با داشتن صفحه 16 اینچی و Aspect Ratio 16:10، لنوو لیجن پرو برای فراوری محتوا و کارهایی به جز گیمینگ هم یک دستگاه بسیار خوب است.

پردازنده اصلی این دستگاه Core i7 بوده که مانند دستگاه قبلی قدرت بسیار بالایی دارد. فرکانس پردازنده از 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز تنظیم شده تا کاربر توانایی اجرای انواع کارهای مختلف را با دستگاه خود داشته باشد. از طرفی پردازنده این مدل از لیجن 5 پرو نسل 12 اینتل بوده و به همین علت در حال حاضر به روزترین سیستم موجود است. با 16 گیگابایت رم قابل ارتقاء شما مسئله ای برای انجام کارهای سنگین مثل رندر کردن یا ساخت مدل های سه بعدی نخواهید داشت.

پردازنده گرافیکی Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H انویدیا RTX 3070 است. مدل 3070 از مدل 3070ti ضعیف تر بوده اما این تفاوت چندان زیاد نیست. از طرفی ti دارای قابلیت های بیشتری است که در حوضه ساخت محتوا و رندر کردن بیشتر از گیمینگ اهمیت دارند. با این حال همچنان کارت 3070 بسیار قدرتمند بوده و توانایی اجرای عناوین مختلف را با گرافیک بالا دارد. با تکنولوژی DLSS هم شما از کمبود نرخ فریم رنج نخواهید برد.

نکته مثبت Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H نسبت به رقبا صفحه نمایش آن است. زمانی که بیشتر دستگاه ها در این رنج قیمت صفحه نمایش فول اچ دی دارند، این لپتاپ دارای صفحه نمایش QHD یا همان 2K بوده که باعث می شود برترین صفحه نمایش موجود در میان لپتاپ ها باشد. حال چرا 4K برترین نیست؟ به علت اینکه با توجه به میزان های صفحه نمایش های لپتاپ ها، شما نمی توانید از قدرت 4K لذت ببرید. از طرفی فول اچ در هم کم است. QHD حالت میانه بوده و برترین تجربه را در اختیار شما قرار خواهد داد. در اصل همین صفحه نمایش باعث شده تا لیجن 5 پرو برای انجام کارهای گرافیکی هم یک دستگاه فوق العاده باشد.

از ویژگی های دیگر این لپتاپ می توان به حافظه یک ترابایتی و تعداد پورت های زیاد آن اشاره نمود. از طرفی نسبت به دستگاه های دیگر فهرست راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ، از طراحی آرام تر و به نظر شخصی من زیباتر برخوردار است. در اصل لپتاپ Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H برای افرادی مناسب است که تنها به گیمینگ روی لپتاپ خود نمی پردازند. بلکه کارهای دیگر هم روی دستگاه خود انجام می دهند.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند
  • پردازنده گرافیکی قوی و بهینه
  • سیستم خنک نمایندگی خوب
  • صفحه نمایش بی نظیر
  • پورت های بسیار زیاد
  • طراحی زیبا

نقاط ضعف

  • وزن نسبتاً سنگین
  • باتری میانه

لپتاپ Asus ROG Zephyrus G15 GA503RW-B

پردازنده رایزن 7، گرافیک 3070ti، باریک و سبک!

در دنیای لپتاپ های گیمینگ دستگاه های باریک و سبک کم هستند. با این حال سری زفیروس ایسوس همیشه در پی طراحی خاص و بهینه بودند. از طرفی این لپتاپ ها بسیار زیبا طراحی شده و از نظر من برترین ظاهر را در فهرست راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ دارند. حال در این قسمت ما قصد داریم به شما ROG Zephyrus G15 GA503RW-B را معرفی کنیم. یک دستگاه زیبا و سبک که در عین حال بسیار قدرتمند است.

پردازنده داخل این لپتاپ رایزن 7 سری 6 است. فرکانس این پردازنده از 3.2 تا 4.7 گیگاهرتز بوده و قدرت بسیار زیادی دارد. از طرفی پردازنده های شرکت AMD به شدت بهینه هم هستند. از این رو شما باتری خوبی هم خواهید داشت. پس تصور نکنید که اگر پردازنده این دستگاه رایزن است توانایی اجرای بازی یا برنامه ها را ندارد. با 16 گیگابایت رم شما توانایی انجام کارهای سنگین و پیچیده را خواهید داشت.

پردازنده گرافیکی این دستگاه 3070ti است. اینجا باید کمی شرح دهیم. لپتاپ ROG Zephyrus G15 GA503RW-B یک دستگاه باریک و سبک است. به همین علت قطعاً توانایی خنک نمایندگی که در دستگاه های قبلی وجود دارد را ندارد. از این رو شرکت سازنده وات مصرفی پردازنده گرافیکی را به حد خوبی کم نموده است. با این حال بیش از حد نیست. از این رو شما امکان دارد با قدرت کمتری نسبت به 3070tiهایی که در دستگاه های دیگر وجود دارد روبرو شوید. این هزینه ای است که باید برای طراحی زیبای این دستگاه بپردازید.

البته این موضوع باعث نمی شود که قدرت ROG Zephyrus G15 GA503RW-B کم باشد. این دستگاه همچنان نسبت به بسیاری از رقبا قوی تر و بهینه تر است. همینطور اینکه توانایی اجرای بیشتر عناوین بازی را با گرافیک بالا دارد. با این حال باید مراقب دمای دستگاه باشید. همانطور که گفتیم این دستگاه قدرت خنک نمایندگی دستگاه های دیگر این فهرست را ندارد.

صفحه نمایش ROG Zephyrus G15 GA503RW-B نیز مانند لیجن 5 پرو 2K و بسیار خوب است. از این رو برای انجام کارهای گرافیکی بسیار مناسب بوده و تجربه بسیار خوبی را برای گرافیست ها ارائه خواهد داد. همینطور اینکه نرخ به روزرسانی صفحه 120 هرتز است. از این رو شما دیگر مشکل کمبود نرخ فریم را هم نخواهید داشت.

یکی دیگر از نکات مثبت ROG Zephyrus G15 GA503RW-B باتری آن است. پردازنده های AMD بسیار در زمینه مصرف برق بهینه هستند. از این رو شما می توانید با خیال راحت بدون شارژر خود خانه را ترک نموده و به کار خود برسید. همینطور اینکه این لپتاپ بسیار سبک است. به همین علت یک دستگاه همراه بسیار خوب است. چیزی که در دنیای لپتاپ های گیمینگ کمتر مشاهده می شود.

نقاط قوت

  • پردازنده مرکزی قدرتمند
  • پردازنده گرافیکی قوی
  • صفحه نمایش بسیار خوب
  • باریک و سبک
  • باتری خوب
  • طراحی بسیار ساده و زیبا

نقاط ضعف

  • سیستم خنک نماینده با عملکرد میانه
  • کمبود پرت های مختلف

محدوده قیمتی 50 تا 60 میلیون تومان

این بازه قیمتی شرایط جالبی دارد. دستگاه های نو در آن قدرت کمتری نسبت به دستگاه های قدیمی تر دارند. از این رو اگر شما رضایت داده و دستگاهی بخرید که یکسال از عمرش گذشته باشد، می توانید موارد بسیار خوبی را پیدا کنید. در این محدوده دستگاه های بسیار زیاد با قابلیت های مختلف وجود دارند. با این حال ما کوشش کردیم که برترین موارد را در میان لپتاپ های موجود در بازار به شما پیشنهاد دهیم. همینطور اینکه این بازه قیمتی برترین دستگاه ها را به شما ارائه می دهد. به همین علت اگر قصد خرید لپتاپ گیمینگ دارید، ما این بازه قیمتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

این دستگاه ها برای چه افرادی مناسب هستند؟

  • افرادی که این لپتاپ ها دستگاه ثانویه آن ها است.
  • افرادی که به سخت افزار کمی قدیمی رضایت می دهند.
  • افرادی که کارهای بسیار سنگین گرافیکی با دستگاه خود انجام نمی دهند.

لپتاپ Lenovo Legion 5 Pro-DE

پردازنده رایزن 7، گرافیک 3070 و صفحه 16 اینچی

این لپتاپ دقیقاً همان چیزی است که ابتدای این بخش به آن اشاره نمودیم. در راهنمای خرید برترین لپتاپ گیمینگ ما کوشش کردیم که به روزترین سخت افزارها را به شما ارائه دهیم. با این حال بعضی از دستگاه ها با وجود سخت افزار کمی قدیمی ارزش خرید بسیار بالایی دارند. از این رو این موارد را هم به شما پیشنهاد خواهیم داد. اولین مورد همین Legion 5 Pro-DE است.

پردازنده Legion 5 Pro-DE رایزن 7 نسل 5 است. یعنی پردازنده سال 2021 میلادی است. با این حال از توانایی بسیار بالایی برخوردار بوده و تفاوت چندانی با نسل 6 ندارد. البته به جز رم که رم این دستگاه DDR4 است. البته این موضوع به این معنا نیست که سخت افزار Legion 5 Pro-DE ضعیف باشد. این دستگاه از پس اجرای هر کاری بر آمده و همینطور اینکه با بهینه بودن پردازنده خود یک انتخاب خوب برای افرادی است که لپتاپ خود را مدام جابجا می نمایند.

پردازنده گرافیکی Legion 5 Pro-DE هم RTX 3070 است. چیزی که باعث شده ارزش این دستگاه به شدت بالا برود. در این محدود قیمتی ما کمتر شاهد 3070 و بیشتر شاهد 3060 هستیم. این دو پردازنده گرافیکی با یکدیگر تفاوت زیادی داشته و به طور کلی 3070 طول عمر بیشتری را به شما ارائه می دهد. همینطور اینکه با داشتن قدرت گرافیکی بیشتر توانایی انجام کارهای سنگین گرافیکی را نیز خواهید داشت. پردازنده گرافیکی این دستگاه هم به طور کامل برق دریافت نموده و شما با قدرت کامل 3070 روبرو هستید.

صفحه نمایش Legion 5 Pro-DE مانند دو مورد قبلی در فهرست 2K است. همانطور که شرح دادیم این صفحه نمایش مناسب ترین مورد در لپتاپ ها بوده و به همین علت چشمان شما از این صفحه نمایش لذت خواهد برد. مخصوصاً اینکه نرخ به روزرسانی صفحه این لپتاپ 165 هرتز بوده که باعث می شود شما حتی یکی از دشمنان را در بازی ها از دست ندهید.

طراحی بدنه دستگاه نیز بسیار ساده و زیبا است. از این رو شما نگران نیستید که لپتاپتان ظاهری خودنما داشته باشد. در اصل این لپتاپ بیشتر از اینکه حالت گیمینگ داشته باشد، حالت صنعتی دارد. از این رو در مکان های مختلف قابل استفاده است. باتری دستگاه هم به نسبت خوب است. مخصوصاً اینکه پردازنده رایزن 7 به شدت بهینه بوده و از این رو شما به راحتی می توانید دستگاه خود را با خود جابجا کنید.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • صفحه نمایش بی نظیر
  • طراحی ساده و زیبا
  • کیبورد بسیار خوب

نقاط ضعف

  • سخت افزار سال گذشته
  • استفاده از رم DDR4

لپتاپ Asus TUF Gaming A15 FA507RR

رایزن 7، گرافیک 3070 و 16 گیگابایت رم DDR5

لپتاپ سری تاف (TUF) ایسوس دستگاه های خاصی هستند. به طور کلی این دستگاه ها برای کاربران میان رده ساخته شده اما بعضی موارد در آن ها به شدت قدرتمند است. از این رو است که لپتاپ های سری تاف ارزش خرید بسیار زیادی دارند. تنها مشکل بحث طراحی آن ها است. افراد زیادی وجود دارند که این لپتاپ ها را دوست نداشته و به نظرشان طراحی خوبی ندارند. این موضوع کاملاً سلیقه ای است و لپتاپ های سری تاف همچنان دستگاه های بسیار خوبی هستند.

پردازنده داخل TUF Gaming A15 FA507RR رایزن 7 سری 6 است. از این رو نه تنها قدرتمند بوده بلکه کاملاً هم به روز است. از این رو شما به راحتی می توانید آن را خریداری نموده و نگران به روزرسانی در آینده نباشید. رم موجود در این دستگاه نیز 16 گیگابایت DDR5 بوده که سرعت بسیار بالایی دارد. همینطور اینکه قابلیت ارتقاء رم و حافظه نیز در این دستگاه وجود دارد.

پردازنده گرافیکی موجود در این دستگاه انویدیا RTX 3070 است. این پردازنده گرافیکی از پس اجرای هر بازی ای بر آمده و از طرفی نرخ فریم بالایی هم در اختیار شما قرار خواهد داد. مانند دستگاه قبلی ایسوس تصمیم گرفته از قدرت 3070 موجود در این دستگاه نکاهد. از این رو شما با قدرت کامل 3070 روبرو بوده و می توانید تا مدت زیادی با آن بازی کنید.

صفحه نمایش این دستگاه هم 2K بوده و این بیشتر اثبات می نماید این رزولوشن برترین مورد برای لپتاپ است. دقت کنید که دستگاه های سری تاف از این نظر با دستگاه های دیگر تفاوت دارند که کیفیت بدنه میانهی دارند. البته این حرف به این معنا نیست که کیفیت بدی دارند. با این حال سری استریکس و زفیروس ایسوس از کیفیت ساخت بالاتر و طراحی بهتری برخوردار هستند. به همین علت است که قیمت بالاتری هم دارند.

از لحاظ باتری TUF Gaming A15 FA507RR توانایی خوبی دارد. باتری این لپتاپ به این شکل نیست که بهینه ترین حالت ممکن را به شما ارائه دهد و در سرانجام برای کاربری طولانی شما احتیاج به یک شارژر خواهید داشت. با این وجود برای کارهای کوچک و سبک باتری این لپتاپ شما را همراهی خواهد نمود.

نقاط قوت

  • پردازنده قوی
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • استفاده از سخت افزار به روز
  • ارزش خرید به شدت بالا

نقاط ضعف

  • طراحی بسیار خاص
  • کیفیت بدنه میانه
  • باتری با عملکرد میانه

محدوده قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان

در راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ، بازه قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو که به شدت پرطرفدار است. لپتاپ های موجود در این بازه قیمتی قدرت خوبی داشته و از طرفی قیمت مناسبی هم دارند. قطعاً اگر شما با یک لپتاپ 100 میلیون مقایسه کنید، این دسته از لپتاپ ها قدرت کمتری دارند. بحث اینجاست که در بازه قیمتی خود این دستگاه ها توانایی زیادی داشته و از پس اجرای بیشتر کارها بر می آیند. از این رو است که ارزش خرید بسیار بالایی دارند. با این حال شما باید توجه داشته باشید که انتخاب خوبی را در این بازه قیمتی بکنید.

این دستگاه ها برای چه افرادی مناسب هستند؟

  • افرادی که لپتاپ دستگاه ثانویه آن ها بوده و کار خیلی سنگین با دستگاه خود نمی نمایند.
  • افرادی که نمی توانند بیش از 50 میلیون برای خرید یک لپتاپ هزینه نمایند.
  • افرادی که گیمر حرفه ای نبوده و تنها برای عناوین معدودی احتیاج به لپتاپ دارند.

لپتاپ Asus ROG Strix G15 G513RM-B

پردازنده رایزن 7، گرافیک 3060 و صفحه نمایش QHD

در این بازه قیمتی دیگر خبری از پردازنده گرافیکی 3070 نیست. با این حال موارد زیادی با گرافیک 3060 وجود دارند. این کارت گرافیکی نیز قدرت زیادی داشته و بیشتر عناوین را به راحتی اجرا می نماید. البته امکان دارد که شما برای اجرای بعضی عناوین با نرخ فریم بالا احتیاج داشته باشید تنظیمات عناوین مختلف را دستکاری کنید. لپتاپ ROG Strix G15 G513RM-B یکی از موارد بسیار خوب با گرافیک 3060 است. مخصوصاً با ویژگی هایی که دارد به شدت ارزش خرید بالایی داشته و طراحی بسیار خوبی هم دارد.

پردازنده مرکزی ROG Strix G15 G513RM-B رایزن 7 سری 6 است. به همین علت این پردازنده کاملاً نو و بهینه است. همینطور اینکه از پس اجرای هر کاری که بخواید بر خواهد آمد. به طور کلی سری 7 رایزن قدرت زیادی داشته و با تعداد هسته های بالای خود می توانند چندین کار را با هم انجام دهند. رم دستگاه نیز 16 گیگابایت و از نوع DDR5 است. شما می توانید در آینده رم این دستگاه را ارتقاء داده تا بیشتر از آن بهره ببرید.

پردازنده گرافیکی ROG Strix G15 G513RM-B انویدیا RTX 3060 است. این پردازنده گرافیکی از موارد بسیار خوب در بازار است. از این رو که قدرت بالایی داشته و از طرفی قیمت بسیار خوبی هم دارد. 3060 می تواند بیشتر عناوین بازی را در حالت High اجرا کند. همینطور اینکه نرخ فریم بالایی هم در اختیار شما قرار خواهد داد. این پردازنده در زمینه کارهای غیر گیمینگ هم بسیار خوب و بهینه است. به همین علت با توجه به قیمتی که این لپتاپ دارد، 3060 هم توانایی خوبی را به شما ارائه می دهد.

صفحه نمایش ROG Strix G15 G513RM-B نیز مانند موارد قبلی دارای رزولوشن 2K است. به همین علت شما با کیفیت صفحه بسیار خوبی روبرو هستید. از طرفی نرخ به روزرسانی صفحه هم 165 هرتز بوده تا شما حتی یک لحظه از بازی خود را از دست ندهید. البته با وجود کارت 3060 عناوین کمی وجود دارند که بالای 100 فریم را به شما ارائه دهند. با این حال 165 هرتز برای کارهای معمول و دیگر بسیار خوب بوده و تجربه روانی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در زمینه عملکرد باتری نمی توان نظر خاصی داد. این دستگاه یک لپتاپ گیمینگ است. به همین علت انتظار توانایی باتری چندانی از آن نمی رود. با این حال پردازنده رایزن 7 بسیار بهینه بوده و از این رو شما با عمر باتری نسبتاً خوبی روبرو هستید. طراحی ROG Strix G15 G513RM-B نیز مانند استریکس های دیگر خاص و پر از چراغ مختلف است! از این رو بعضی افراد ممکن است از طراحی آن خوششان نیاید.

نقاط قوت

  • پردازنده قوی
  • پردازنده گرافیکی خوب
  • محدود نکردن وات پردازنده گرافیکی
  • صفحه نمایش عالی
  • کیبورد بسیار خوب
  • سیستم خنک نماینده قوی

نقاط ضعف

  • وزن نسبتاً زیاد
  • طراحی بدنه خاص با چراغ های زیاد
  • عدم وجود وبکم
  • طراحی نامناسب پورت های دستگاه

لپتاپ MSI Crosshair 15 A11UEK

پردازنده Core i7، گرافیک 3060 و صفحه 165 هرتزی

ام اس آی از شرکت های قدیمی در ساخت لپتاپ است. از این رو با توجه به سابقه این کمپانی انتظار می رود که دستگاه ها بسیار خوبی داشته باشد. در ابتدای راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ دیدیم که قوی ترین دستگاه متعلق به این شرکت است. حال در لپتاپ های میان رده نیز ام اس آی بسیار خوب عمل نموده است. شاید بتوان تنها مشکل MSI Crosshair 15 A11UEK را طراحی قدیمی آن دانست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پردازنده اصلی لپتاپ MSI Crosshair 15 A11UEK اینتل Core i7 سری 11 است. این پردازنده شاید نوترین نباشد اما قدرت بسیار زیادی دارد. از این رو این لپتاپ توانایی اجرای تمامی کارهای موجود را دارد. در خصوص بحث طول عمر لپتاپ هم باید گفت که احتمال پشتیبانی کمتر از 5 سال از این پردازنده کم است. به همین علت خیالتان راحت باشد که شما این لپتاپ را تا مدت زیادی با خود خواهید داشت. همینطور اینکه در زمینه عملکرد این پردازنده از پس اجرای تمامی برنامه ها بر می آید. به علت پردازنده نسل 11، رم این دستگاه از نوع DDR4 است. سرعت این رم ها نسبت به DDR5 کمتر بوده ولی در حال حاضر برنامه ای وجود ندارد که تفاوت مشهودی بین این دو نشان دهد.

پردازنده گرافیکی MSI Crosshair 15 A11UEK انویدیا RTX 3060 است. این پردازنده به نوبه خود قدرت خوبی داشته و تمامی عناوین بازی نو را به راحتی اجرا می نماید. در زمینه نرخ فریم شاید این لپتاپ بالاترین نرخ فریم ها را به شما ارائه ندهد ولی به این شکل هم نیست که از پس اجرای بازی ها روی حالت High بر نیاید. همینطور اینکه در زمینه کارهای گرافیکی 3060 بسیار بهینه است. از این رو برای فراوری محتوا هم این پردازنده بسیار خوب است.

صفحه نمایش MSI Crosshair 15 A11UEK دارای رزولوشن فول اچ دی بوده و یک صفحه نمایش معمولی است. مانند موارد قبلی این صفحه نمایش ویژگی خاصی ندارد ولی بد هم نیست. با نرخ به روزرسانی صفحه 144 هرتزی شما قطعاً تجربه روانی را خواهید داشت. تنها مشکل این لپتاپ حافظه داخلی آن است. این لپتاپ دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع حافظه جامد است. این میزان برای بسیاری از افراد کم است. البته شما می توانید رم و حافظه داخلی این دستگاه را ارتقاء دهید پس مسئله ای در این مورد وجود ندارد.

در زمینه باتری هم این لپتاپ معمولی عمل می نماید. شما نباید انتظار یک عمر باتری خارق العاده را از آن داشته باشید ولی قطعاً کار شما را راه می اندازد. کیبورد این لپتاپ هم بسیار خوب است تنها یک مشکل دارد. آن هم نور پس زمینه آبی و تک رنگ آن است. از این رو بسیاری از افراد امکان دارد که از آن خوششان نیاید. همینطور اینکه طراحی این لپتاپ کمی قدیمی است. دور صفحه نمایش شما با حاشیه بسیار زیادی روبرو هستید که در دستگاه های امروزی بسیار کم مشاهده می شود.

نقاط قوت

  • پردازنده قوی
  • پردازنده گرافیکی خوب
  • کیبورد روان و کامل
  • جنس بدنه بسیار خوب

نقاط ضعف

  • طراحی قدیمی
  • باتری میانه
  • نور آبی و تک رنگ کیبورد

در اینجا یک مورد هست که به طور کامل ذکر نمی کنیم به علت اینکه برای کاربران خاص است. در این بازه قیمتی ما لپتاپ Asus Zephyrus G14 را داریم. این لپتاپ قدرت خوبی داشته و بسیار جمع و جور است. علت اینکه آن را به طور کامل نقد نمی کنیم، این است که این لپتاپ برای هر کسی ساخته نشده است. دستگاه دارای 14 اینچ صفحه است. از این رو کوچک بوده و برای جابجای کردن بسیار مناسب است. با این حال به علت کوچک بودن کارت گرافیکی آن قدرت کامل نداشته و همین باعث می شود که قدرت کامل کارت گرافیکی آن را دریافت نکنید. با این حال اگر در پی یک دستگاه قدرتمند و قابل حمل هستید، حتماً یک نگاه به این دستگاه بیاندازید.

محدوده قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان

به بازی قیمتی مالی رسیدیم. این بخش از راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ برای افرادی است که نمی خواهند هزینه بسیار زیادی برای لپتاپ خود بنمایند. در این بازه قیمتی لپتاپ های بسیار زیاد با کاربری های مختلف وجود دارند. همگی نیز قدرت خوبی دارند. اینجاست که بحث کاربری مطرح است. اینکه شما از لپتاپ خود چه چیزی می خواهید. اگر قصد شما از لپتاپ در این بازه قیمتی گیمینگ است، پس ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

این دستگاه ها برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که کارهای خیلی سنگین با دستگاه خود انجام نمی دهند.
  • افرادی که گیمینگ سبک انجام می دهند.
  • افرادی که لپتاپ دستگاه ثانویه آن ها است.

لپتاپ Lenovo Legion 5-NC

پردازنده رایزن 7، گرافیک 3060 و طراحی بهینه

به طور کلی سری لیجن لنوو خریدهای امنی حساب می شوند. این دستگاه ها به شدت قدرتمند بوده و از طرفی طراحی بسیار خوبی دارند. همینطور اینکه سیستم خنک نماینده قدرتمند این دستگاه ها از پس اجرای هر کاری بر می آیند. پس شما نباید نگران داغ شدن لپتاپ خوب باشید. از طرفی لنوو سری لیجن 5 را به بهینه ترین حالت ممکن طراحی نموده است. این دستگاه ها پورت های زیادی داشته و از طرفی ظاهر بیش از حد گیمری ندارند. از این رو برای کاربران معمولی هم مناسب هستند.

پردازنده مرکزی این لپتاپ رایزن 7 سری 5 است. همانطور که در موارد قبلی گفتیم، این پردازنده بسیار قدرتمند و بهینه است. از این رو توانایی اجرای انواع و اقسام کارهای مختلف را دارد. از طرفی این پردازنده برق کمی مصرف نموده و شما انتظار یک باتری خوب را از لپتاپ خود خواهید داشت. رم دستگاه نیز از نوع DDR4 بوده و 16 گیگابایت است. پس شما برای مدت خوبی احتیاج به ارتقاء نخواهید داشت. البته قابلیت این کار را دارید.

پردازنده گرافیکی Lenovo Legion 5-NC کارت 3060 است. در این بازه قیمتی این پردازنده بسیار کم مشاهده می شود. از این رو است که ارزش خرید بسیار زیادی دارد. همینطور اینکه با توجه به سیستم خنک نماینده قدرتمندی که لنوو در لپتاپ خود قرار داده، پردازنده گرافیکی این دستگاه وات کامل را دریافت خواهد نمود. به همین علت شما از لحاظ قدرت گرافیکی با دستگاه بسیار خوبی روبرو هستید.

صفحه نمایش Lenovo Legion 5-NC یک صفحه نمایش معمولی با رزولوشن فول اچ دی است. نکته این صفحه نمایش اینجاست که دارای دقت بالایی است. به همین علت برای کار با فوتوشاپ یا به طور کلی کارهای گرافیکی مختلف، بسیار خوب است. با توجه به نرخ به روزرسانی بالا هم شما تجربه روانی خواهید داشت.

نکته مهم در خصوص Lenovo Legion 5-NC طراحی بسیار بهینه آن است. این لپتاپ یک دستگاه سبک نیست. با این حال بسیار خوب طراحی شده و پورت های بسیار زیادی دارد. داخل آن هم بسیار جالب است. شما یک فضای اضافه داشته که می توانید در آن یک هارد یا یک حافظه جامد قرار دهید. لنوو از فضای این لپتاپ به بهینه ترین حالت ممکن استفاده نموده است. کیبورد این دستگاه نیز بسیار خوب طراحی شده تا برای کارهای روزمره مناسب باشد.

به طور کلی لپتاپ Lenovo Legion 5-NC یک خرید کاملاً بدون ریسک و امن است. این دستگاه نکات منفی بسیار کمی داشته و از همین لحاظ برای کاربران معمولی بسیار دستگاه خوب و مناسبی است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند
  • استفاده از کارت گرافیکی 3060 در این بازه قیمتی
  • طراحی بسیار بهینه و خوب
  • کیبورد بسیار خوب

نقاط ضعف

  • وزن نسبتاً زیاد برای حمل و نقل
  • طراحی خیلی ساده که البته برای بعضی از افراد خوشایند است.

لپتاپ HP OMEN 16-B0004TX

پردازنده Core i7، گرافیک 3050ti و صفحه 16 اینچی

در اینجا به پردازنده های گرافیکی پایین رده می رسیم. دقت کنید که 3050ti یک کارت گرافیکی ضعیف نیست. بحث اینجاست که چندان هم قوی نیست. یک کارت معمولی است. در حال حاضر این پردازنده گرافیکی از پس اجرای بیشتر عناوین به راحتی بر آمده و حتی بعضی را روی حالت High اجرا می نماید. پس دوباره به کاربری شما باز می شود. با این حال ما دیگر در قسمتی قرار داریم که لپتاپ ها از عمر زیادی برخوردار نیستند. به این معنا که کارت گرافیکی 3050ti دیگر عمر زیادی ندارد. مخصوصاً با 4 گیگابایت رم اختصاصی ای که دارد امکان دارد خیلی زود از دور خارج شود. البته به علت تکنولوژی های نو انویدیا عمر کارت ها بیشتر شده با این حال حواستان به این موضوع باشد.

به طور کلی دستگاه های سری آمِن سری اچ پی سابقه چندان خوبی در دنیای لپتاپ های گیمینگ نداشتند. با این حال رفته رفته دستگاه های این شرکت بهتر شده و از این رو در حال حاضر به کمال خود رسیده اند. OMEN 16-B0004TX یکی از دستگاه های بسیار خوب ساخته شده به وسیله این شرکت است. این لپتاپ به شدت ساده و خوب طراحی شده و سیستم خنک نماینده بسیار خوبی دارد. موضوعی که در گذشته سری آمن به خاطر آن سرزنش می شد.

پردازنده اصلی این لپتاپ Core i7 است. همانطور که در گذشته گفتیم این پردازنده بسیار قوی بوده و توانایی اجرای انواع کارهای مختلف را دارد. از طرفی با وجود اینکه سری 11 است، بازهم قدرت زیادی داشته ولی از لحاظ مدیریت برق چندان بهینه نیست. رم دستگاه نیز 16 گیگابایت از نوع DDR4 بوده و برای تمامی بازی های موجود کافی است.

پردازنده گرافیکی این دستگاه همانطور که گفتیم 3050ti است. این پردازنده را به عنوان یک پردازنده گرافیکی پایین رده می شناسند ولی قدرت نسبتاً زیادی دارد. از این رو شما برای اجرای تمامی عناوین بازی روی آن مسئله ای نخواهید داشت. این در صورتی است که حاضر باشید تنظیمات گرافیکی آن را کمی تغییر دهید. همینطور اینکه این پردازنده گرافیکی کارهای سنگین گرافیکی مثل رندر کردن و این دسته موارد را به علت هسته های خاص خود به راحتی انجام خواهد داد پس از این مورد مسئله ای وجود ندارد.

صفحه نمایش OMEN 16-B0004TX یک صفحه نمایش بسیار دقیق است. از این رو برای کار با فوتوشاپ و مواردی از این دسته بسیار خوب است. با این حال یک مشکل بزرگ دارد و آن هم نرخ به روزرسانی صفحه 60 هرتزی است. این نرخ به روزرسانی برای یک لپتاپ گیمینگ بسیار کم است. البته اگر شما این مشکل را نادیده بگیرید با یک صفحه نمایش خوب و با دقت بالا روبرو هستید.

موارد دیگر لپتاپ مثل باتری هم عادی است. به این معنا که این دستگاه باتری خارق العاده ای نداشته و از این رو شما نمی توانید تصور کنید با یک دستگاه بسیار خوب و قابل حمل روبرو هستید. همینطور اینکه برای یک دستگاه همراه روزمره وزن نسبتاً زیادی دارد. البته طراحی آن بسیار خوب شده و به همین علت OMEN 16-B0004TX یک لپتاپ بسیار خوب از اچ پی است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند
  • صفحه 16 اینچی دقیق
  • طراحی ساده و خوب
  • سیستم خنک نماینده بسیار قوی

نقاط ضعف

  • پردازنده گرافیکی با عملکرد میانه
  • سنگین
  • سخت افزار کمی قدیمی

بازه قیمتی زیر 30 میلیون تومان

به آخرین بخش از راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ می رسیم. در این بخش احتیاج به کمی شرح داریم. لپتاپ های در این رنج قیمتی همگی دارای رم 8 گیگابایتی هستند. این میزان رم به هیچ عنوان برای گیمینگ یا هرگونه کاربری دیگری پیشنهاد نمی شود. به علت اینکه در این دوران هر برنامه ای احتیاج به رم زیاد داشته و به همین علت اصلاً خرید 8 گیگابایت رم به صرفه نیست. شما می توانید همه لپتاپ های موجود در این دسته را ارتقاء داده که قیمت آن ها بالای 30 میلیون می شود. در این بازه قیمتی شما با لپتاپ های بسیار خوبی از سری تاف روبرو خواهید شد که کیفیت بسیار بالایی هم دارند.

یک نکته قابل توجه این است که شما بهتر است لپتاپ های سری ویکتوس (Victus) را خریداری نکنید. این دستگاه ها از لحاظ کیفیت ساخت اصلاً خوب نبوده و دارای مسائل زیادی هستند. از این رو ترجیحاً این لپتاپ ها را خریداری نکنید. ترجیحاً از لپتاپ های دارای پردازنده 11370 دوری کنید. این پردازنده قدرت بسیار کمی داشته و در مقایسه با 11800 که در این فهرست موارد زیادی از آن وجود داشت، قدرت بسیار کمتری دارد. پردازنده های Core i5 هم برای گیمینگ مناسب هستند. درست است که قدرت برادر بزرگتر خود را ندارند ولی با این حال از پس اجرای عناوین مختلف بازی بر می آیند. به همین علت اگر موردی با این پردازنده پیدا کردید نگاهی به آن بیاندازید.

یکی از لپتاپ هایی که در این فهرست حضور ندارد ولی دستگاه بسیار خوبی است، ایسوس زفیروس ام 16 است. من که نویسنده این متن هستم از این دستگاه استفاده نموده و واقعاً این دستگاه از هر نظر عالی است. بحث اینجاست که در حال حاضر نتوانستم این لپتاپ را با پردازنده Core i7 پیدا نموده و به شما معرفی کنم. نسخه موجود که دارای Core i9 است برای شاسی این لپتاپ بیش از حد بوده و به همین علت این دستگاه داغ می نماید. اگر شما توانستید این لپتاپ را با پردازنده Core i7 پیدا کنید، از خرید زفیروس ام 16 دریغ نکنید. به علت اینکه کیفیت صفحه این لپتاپ به همراه طراحی بی نظیر آن شما را مجذوب خواهد نمود.

در سرانجامی راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ می خواهیم نظر شما را بدانیم. به نظر شما چه موردی لیاقت حضور در این فهرست را دارد ولی نیست. تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1502

به "راهنمای خرید برترین لپ تاپ گیمینگ ، آبان 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین لپ تاپ گیمینگ ، آبان 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید