سه چیزی که هرگز نباید هنگام صبح بخورید

به گزارش تور سریلانکا، تعدادی از مواد غذایی وجود دارند که از محبوب ترین مواد غذایی حاضر بر سر میز صبحانه هستند، اما آیا می دانستید مصرف آن مواد غذایی ممکن است آسیب جدی به دندان هایتان وارد کند؟

سه چیزی که هرگز نباید هنگام صبح بخورید

به گزارش خبرنگاران به نقل از وُمن اند هوم، برای جلوگیری از آسیب به دندان ها و حفظ سلامت دهان و دندان مهم است که از مصرف بعضی مواد غذایی که می توانند اثرات منفی بر روی دندان های تان داشته باشند خودداری کنید به خصوص در ساعات ابتدایی صبح که سطح دفاع طبیعی دهان تان به علت کاهش فراوری بزاق در طول خواب پایین تر است. اما بهتر است از کدام مواد غذایی به خصوص اگر بعد از صبحانه دندان های تان را مسواک می زنید اجتناب ورزید؟

1-مرکبات

پرهیز از مصرف مرکبات در ساعات ابتدایی صبح برای جلوگیری از آسیب دندان ها به علت اسیدیته بالا بسیار مهم است. مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو حاوی اسید سیتریک هستند که مینای دندان را ضعیف نموده و دندان ها را در برابر فرسایش و پوسیدگی آسیب پذیرتر می نماید. فراوری بزاق هنگام صبح کمتر است که همین موضوع دفاع طبیعی دهان در برابر اسید ها را کاهش می دهد در نتیجه، مصرف میوه های با اسیدیته بالا در این زمان می تواند آسیب را تشدید کند. توصیه می گردد برای محافظت از مینای دندان گزینه های غذایی با مقدار اسیدیته کم تر را برای صبحانه انتخاب کنید. بنابراین، بهتر است لیوان بلند آب پرتقال را از روی میز صبحانه حذف کنید!

2-قهوه

در حالی که ممکن است قهوه در بیشتر خانواده ها در زمان صبحانه یک ماده اصلی باشد دندانپزشکان هشدار می دهند که اگر می خواهید از زرد شدن دندان های تان جلوگیری کنید از خوردن یک فنجان داغ قهوه هنگام صحب خودداری ورزید. پرهیز از قهوه اول صبح برای جلوگیری از آسیب به دندان ها به علت تاثیر دوگانه اسیدیته و لکه گذاری احتمالی آن توصیه می گردد. قهوه ماهیتی اسیدی دارد و می تواند به مرور زمان مینای دندان را فرسایش دهد به ویژه زمانی که با معده خالی مصرف گردد و فراوری بزاق افزایش یابد.

علاوه بر این، رنگدانه های تیره قهوه می توانند منجر به تغییر رنگ دندان ها شوند و ظاهر زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار دهند. برای محافظت از سلامت دهان و دندان توصیه می گردد مصرف قهوه را در صبح به حداقل برسانید و بعد از نوشیدن قهوه دهان خود را با آب بشویید تا اثرات آن را کاهش دهید.

3-غلات و شیرینی های قندی

پرهیز از غلات و شیرینی های شیرین هنگام صبح برای جلوگیری از آسیب دندان ها به علت محتوای قند بالا و ظرفیت بالقوه آن برای ایجاد پوسیدگی دندان لازم است. غلات و شیرینی ها محیطی را برای رشد باکتری های مضر در دهان ایجاد می نمایند، زیرا منبع ثابتی از قند هایی هستند که باکتری ها از آن تغذیه می نمایند و منجر به فراوری اسید و فرسایش مینای دندان می شوند. مصرف این مواد غذایی در ابتدای روز زمانی که بزاق دهان در طول خواب کاهش یافته خطر آسیب رسانی به دندان را تشدید می نماید. انتخاب جایگزین های صبحانه با قند کمتر می تواند به محافظت از مینای دندان و حمایت از سلامت دهان و دندان در طولانی مدت یاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1630

به "سه چیزی که هرگز نباید هنگام صبح بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه چیزی که هرگز نباید هنگام صبح بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید