فرهنگ ماسک زدگی، آزمون سخت رانندگان تهرانی

به گزارش تور سریلانکا، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: ماسک زدن رانندگان و مسافرین باید به صورت فرهنگ نهادینه در بیاید.

فرهنگ ماسک زدگی، آزمون سخت رانندگان تهرانی

سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلی راهور فاتب در یادداشتی نوشت: یکبار دیگر رانندگان پایتخت باید نشان دهند که به قوانین و مقررات و شیوه نامه های بهداشتی بیشترین اهمیت را می دهند و فرهنگ سازی زدن ماسک باید دومین فرهنگ سازی عظیم پس از بستن کمربند ایمنی باشد.

اکنون بیش از 8 ماه از درگیری مردم با ویروس کرونا می گذرد و در این مدت شاهد اقدامات و کوشش های مجدانه مسئولان امر در مورد پیشگیری ازابتلای شهروندان به بیماری کرونا بوده ایم.

اینکه بگوییم ما مصون و در امان مانده از این ویرس منحوس هستیم بسیار اشتباه است چرا که تجربه و آمار ها نشان می دهد این ویروس به عابر و راننده رحم نمی نماید و در اولین فرصت چنگ در گلویمان انداخته و زمین گیرمان می نماید.

اما آمار بالای جان باختگان کرونایی و بی ملاحظه بودن بعضی شهروندان، کار را به اینجا رسانید که مسئولان امر و با تدبیر ستاد کرونا مجبور به جریمه افراد و صنوف مختلف که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند دریافتد تا سدی باشد در برابر عدم گسترش بیماری کرونا که البته می تواند بسیار مفید و اثر گذار باشد.

در این بین، اما نقش رانندگان تهرانی در گسترش فرهنگ ماسک زنی بسیار مورد توجه است چرا که رانندگانی که در سطح شهر تهران مبادرت به تردد می کنند با زدن ماسک خود می توانند بهترین الگو و رسانه ای سیار در گسترش فرهنگ ماسک زدن در بین دیگر اقشار جامعه باشند.

از این روی رانندگان تاکسی که بیشترین تردد ها را در سطح پایتخت دارند همواره و در هر بخش یاری حال پلیس راهور بوده اند می توانند به عنوان سفیران فرهنگ ساز ماسک زدن نقش خود را به خوبی ایفا کنند و با زدن ماسک در همه لحظات پیغام همدلی و اتفاق نظر رانندگان این بخش مهم را بیش از پیش به دیگران مخابره کنند و همین ماسک زدن تنها می تواند بیشترین اثر خود را بر دیگر و مسافران و عابران گذاشته و شهروندان با دیدن این اقدام حین سوار شدن ناخودآگاه ماسک بر صورت خواهند زد.

رانندگان تهرانی آزمونی سخت و نفس گیر دیگری پس از گذراندن آیین نامه ها و دریافت گواهینامه رانندگی پیش روی دارند و می بایست سربلند از آن بیرون بیاند و آن آزمون چیزی نیست جز زدن ماسک در حین رانندگی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در داخل خودرو که این مهم در حال اجراست و فرهنگ سازی زدن ماسک می تواند و می بایست دومین فرهنگ سازی عظیم پس از بستن کمربند ایمنی تبدیل گردد.

شما راننده گرامی آغازگر فرهنگ سازی زدن ماسک از هنگام نشستن در خودرو و از درب منزل تا مقصد و قطع کننده چرخه ابتلا به ویروس کرونا باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 623

به "فرهنگ ماسک زدگی، آزمون سخت رانندگان تهرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ ماسک زدگی، آزمون سخت رانندگان تهرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید