طراحی باغ ویلا: میرجلیلی: ساخت ویلا اراضی کشاورزی البرز را نابود نموده است

به گزارش تور سریلانکا، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با بیان این که ساخت ویلا زمین های کشاورزی را نابود نموده است، گفت: بنگاه های املاک به زمین های کشاورزی هجوم آورده اند.

طراحی باغ ویلا: میرجلیلی: ساخت ویلا اراضی کشاورزی البرز را نابود نموده است

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سیداحمد میرجلیلی اظهار کرد: مسائل و دردسر های مختلف کشاورزان استان البرز را با چالش روبرو نموده به نحوی که اکنون خیلی از آن ها در پی فروش باغات خود و مهاجرت به شهر ها هستند، از سویی اقلیم مناسب و تمایل به ساخت ویلا در اراضی کشاورزی استان موجب حضور شهرنشین ها در نقاط روستایی البرز شده است.

وی با اشاره به رشد ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز در سطح اراضی کشاوزی استان البرز اضافه کرد: با شناسایی این نوع تخلفات به وسیله نهاد های نظارتی و اجرایی مسئول و صدور حکم تخریب آن در کنار جلوگیری از توسعه ساخت و ساز های غیرمجاز در استان متاسفانه شاهد از بین رفتن فرصت های زراعی و باغی البرز هستیم، چون آن اراضی با نخاله های ساختمانی پرشده و دیگر قابلیت کشت محصول را ندارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر افزایش قیمت اراضی کشاورزی هم به معضل جدیدی مبدل شده است، گفت: تحت تاثیر تغییر نرخ زمین های زراعی شاهد افرایش حجم مهاجرت ها از تهران و چندین شهر کشور به البرز هستیم، به نحوی که تنها در یک زمین 10 هزار متری در البرز 20 ویلا ساخته شده است، ویلا هایی که هر کدام به قیمت های میلیاردی معامله می گردد.

میرجلیلی ادامه داد: در زعفرانیه، رامجین و سرخاب شهرستان ساوجبلاغ و دیگر شهر ها و نقاط استان البرز که در آن محدوده اراضی کشاورزی زیادی وجود دارد، متاسفانه دفاتر مشاورین املاک بیشماری فعال است که همگی به خرید و فروش زمین هایی مشغول هستند که قرار است محل ساخت ویلا های میلیاردی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1148

به "طراحی باغ ویلا: میرجلیلی: ساخت ویلا اراضی کشاورزی البرز را نابود نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ ویلا: میرجلیلی: ساخت ویلا اراضی کشاورزی البرز را نابود نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید