چین خواهان تحقیق درباره اسپانیا به عنوان منشأ شیوع کرونا شد

به گزارش تور سریلانکا، چین با تأکید بر اینکه سازمان جهانی بهداشت نباید تحقیق درباره منشأ کرونا را به مرزهای این کشور محدود کند خواهان انجام تحقیقات بر روی اسپانیا شده است.

چین خواهان تحقیق درباره اسپانیا به عنوان منشأ شیوع کرونا شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام ها و کارشناسان چین تأکید نموده اند هر گونه تحقیق درباره شیوع بیماری همه گیر کووید-19 (کروناویروس 2019) نباید به مرزهای این کشور محدود شود.

روزنامه تلگراف با گزارش این خبر اضافه کرد چین خواهان در نظر دریافت اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای منشأ گسترش احتمالی شیوع این ویروس شده است.

سازمان دنیای بهداشت هفته گذشته اظهار داشت میخواهد برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا هیئتی را به چین اعزام کند. پکن با این درخواست موافقت نموده است.

ژنگ گوانگ، متخصص اصلی چین در زمینه بیماری های همه گیر در گفت وگو با روزنامه دولتی گلوبال تایمز گفت: تا جایی که این تحقیقات به صورت منصفانه انجام شوند و همه کشورهای مربوطه را شامل شوند اهمیت ندارد که از کدام کشور شروع می شوند.

وانگ گوانگفا، یکی دیگر از مقام های بهداشتی چین در گفت وگو با این روزنامه گفت که سازمان دنیای بهداشت باید به اسپانیا برود.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند شواهدی از وجود ویروس کرونا در اسپانیا یافت شده است که به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، گروهی از دانشمندان در دانشگاه بارسلونا می گویند در نمونه های منجمدشده فاضلاب این شهر که متعلق به مارس 2019 است نوع جدید ویروس کرونا (کووید-19) را شناسایی نموده اند.

پیش تر این گروه توانسته بودند رد این ویروس در فاضلاب شهر بارسلونا را تا 15 ژانویه 2020، 41 روز پیش از اولین مورد گزارش ابتلا به ویروس کرونای جدید در اسپانیا پیدا نمایند.

به گفته آلبرت بوش یکی از دانشمندان این گروه، نمونه های متعلق به بازه زمانی بین ژانویه 2018 و دسامبر 2019 فاقد این ویروس بودند، بجز در نمونه های مربوط به 12 مارس 2019 (21 اسفند 97)، که سطح ویروس SARS-CoV-2 (عامل ایجاد بیماری کووید-19) بسیار پایین اما مثبت بود.

در نتیجه این محققان به این جمع بندی رسیدند که ویروس جدید کرونا ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می شد در دنیا منتشر شده باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 447

به "چین خواهان تحقیق درباره اسپانیا به عنوان منشأ شیوع کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان تحقیق درباره اسپانیا به عنوان منشأ شیوع کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید