احساس خستگی مداوم چه بلایی بر سرتان می آورد؟

به گزارش تور سریلانکا، اگر به طور مرتب احساس کمبود انرژی دارید و خستگی شما حتی با استراحت طولانی مدت از بین نمی رود، حتما باید برای آنالیز علل احتمالی آن، با پزشک تان قرار دیدار بگذارید.

احساس خستگی مداوم چه بلایی بر سرتان می آورد؟

احساس خستگی مداوم بر سلامت روان شما تاثیرات جدی می گذارد ضمن این که می تواند نشانه ای از شرایط جدی پزشکی باشد که ممکن است از آن مطلع نباشید. اگر به طور مرتب احساس کمبود انرژی دارید و خستگی شما حتی با استراحت طولانی مدت از بین نمی رود، حتما باید برای آنالیز علل احتمالی آن، با پزشک تان قرار دیدار بگذارید:

افسردگی: فقدان انرژی و خستگی مداوم می تواند علامت افسردگی باشد. بسیاری از عوامل می توانند بر آغاز افسردگی تاثیر بگذارند؛ از حوادث استرس زای زندگی گرفته تا ژنتیک و سایر شرایط پزشکی. با یاری آزمون غربالگری افسردگی می توان این بیماری را تشخیص داد. این آزمون اساسا یک پرسشنامه است که احساسات فعلی شما، الگو های خواب، اشتها، سطوح انرژی و سایر زمینه های کلیدی را آنالیز می نماید.

ابتلا به عفونت: بیماری های مختلف عفونی از قبیل ویروس اپشتین بار، ویروس هرپس سیمپلکس و ... می تواند باعث خستگی شما گردد. بیماری های عفونی را می توان با آزمایش های مختلف تشخیص داد.

مسائل تیروئید: غده تیروئید شما در گردن واقع شده است و هورمون های مختلفی فراوری می نماید که بر متابولیسم، رشد و دمای بدن تاثیر می گذارند. هیپوتیروئیدیسم یا کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید شما هورمون های کافی فراوری نمی نماید. خستگی مداوم یکی از نشانه های کم کاری تیروئید است.

آلرژی غذایی و عدم تحمل مواد غذایی: واکنش های آلرژیک به مواد غذایی می تواند شدید و تهدید کننده حیات باشد؛ اما یک علامت رایج آن احساس خستگی مداوم است. عدم تحمل غذایی یا حساسیت غذایی تا حدودی متفاوت از آلرژی است و اغلب نشانه های کمتری دارد. عدم تحمل غذا می تواند ناشی از شرایط مختلفی باشد که باعث کاهش هضم می گردد؛ مانند سندرم روده تحریک پذیر، بیماری های خود ایمنی و یا دیابت. صرف نظر از دلیل، عدم تحمل غذایی باعث کاهش انرژی می گردد. زیرا بدن شما در کوشش برای پردازش غذا های مشکل است.

کاهش کیفیت خواب: شما به 7 تا 9 ساعت خواب در شب احتیاج دارید و اگر بعد از این مدت و در هنگام صبح باز هم احساس خستگی می کنید، ممکن است مسائل دیگری حین خواب باعث این احساس گردد. آپنه خواب یک اختلال است که در آن تنفس به طور مکرر در طول شب متوقف می گردد. این اختلال می تواند باعث کاهش سطح اکسیژن خون و خستگی در طول روز گردد. آپنه خواب بیش از 18 میلیون بزرگسال و 2 تا 3 درصد از بچه ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

کم خونی ناشی از فقر آهن: کم خونی یک بیماری است که در آن شما به میزان کافی گلبول های قرمز برای حمل اکسیژن به بافت های بدن ندارید. این اختلال باعث احساس خستگی و ضعف در شما می گردد. کم خونی فقر آهن از شایع ترین انواع کم خونی است. بدن شما به آهن برای فراوری گلبول های قرمز احتیاج دارد. بدن در عین حال نمی تواند به سادگی آهن فراوری کند و شما احتیاج به مصرف غذا های سرشار از این ماده معدنی یا درمان دارویی دارید. یک آزمایش خون ساده سطح آهن شما را آنالیز می نماید.

دیابت: خستگی در واقع شایع ترین علامت دیابت است. پانکراس یا همان لوزالمعده انسولین فراوری می نماید و آنهم برای یاری به سلول ها جهت جذب گلوکز مواد غذایی. دیابت زمانی اتفاق می افتد که چیزی به فراوری یا جذب انسولین بدن شما آسیب برساند. پزشک شما می تواند انواع مختلفی از آزمایش های خون را برای تشخیص دیابت تجویز کند.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1473

به "احساس خستگی مداوم چه بلایی بر سرتان می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس خستگی مداوم چه بلایی بر سرتان می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید