انتخاب رییس جمهوری اکوادور به دور دوم موکول شد

به گزارش تور سریلانکا، همزمان با شمارش بیشتر آراء انتخابات ریاست جمهوری اکوادور معین شد که رئیس جمهوری جدید این کشور در دور دوم انتخابات معین خواهد شد.

انتخاب رییس جمهوری اکوادور به دور دوم موکول شد

به نقل از تارنمای آرژانتینی بوئنوس آیرس تایمز آندرس آرائوز از حزب چپ اتحادیه امید در اکوادور با تمایلات پوپولیستی و یاکو پرز فعال محیط زیست با تمایلات چپ گرا تا به امروز بیشترین آراء را از آن خود نموده اند. با شمارش بیش از 90 درصد آراء، آرائوز 32.17 درصد و پرز 19.87 درصد آراء را از آن خود نموده اند.

پرز به رغم اینکه بیشترین آراء را از آن خود نموده اما نتوانست اکثریت آرای لازم را برای انتخاب در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بدست آورد.

پیش از این گزارش شده بود که دور دوم این انتخابات احتمالا در تاریخ 11 آوریل(22 فروردین 1400) برگزار خواهد شد.

گیلرمو لاسواز حزب راست میانه ایجاد فرصت ها نیز در صندلی سوم با 19.6 درصد نهاده شد و به نظر می رسد دور دوم انتخابات رقابت میان چپ گراها خواهد بود.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده حدود 81 درصد از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور شرکت کردند.

آرائوز پس از کسب بیشترین آراء در دور اول انتخابات به خبرگزاری فرانسه گفت، در صورت پیروزی در دور دوم به دنبال ایجاد اتحاد ملی خواهد بود تا اجماع نظر در یکسری مسائل مورد اختلاف و پرچالش کشورش از جمله مسئله اقتصاد و طرح بهداشت و خدمات درمانی حاصل گردد.

وی همچنین وعده داد که جهت سیاست های سوسیالیستی را پس از چهار سال فعالیت لنین مورنو رئیس جمهوری کنونی و اجرای سیاستهای سختگیرانه و ریاضت مالی در دستور کار قرار دهد.

انتخابات ریاست جمهوری اکوادور در حالی برگزار گردید که لنین مورنو رئیس جمهوری کنونی که در سال 2017 به قدرت رسید، پیشتر اعلام نموده بود قصدی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

13 میلیون شهروند اکوادور هفتم فوریه (19 بهمن) برای انتخاب رئیس جمهوری، معاون ریاست جمهوری و 137 عضو مجلس این کشور آمریکای لاتین برای یک دوره پنج ساله (2021 تا 2025) در شرایط شیوع ویروس کرونا در مراکز رای گیری حاضر شدند.

تقویم انتخاباتی آمریکای لاتین در سال 2021 در حالی با اکوادور شروع شد که این کشور با مسائل مالی بی شمار، شیوع جدی بیماری همه گیر کرونا، نابرابری و فساد دست و پنجه نرم می نماید. لغو یارانه های سوخت و گران شدن بهای بنزین و گازوئیل از جمله اقدامات لنین مورنو رئیس جمهوری اکوادور (2019) بود که موجب روشن شدن آتش اعتراض ها و به دنبال آن افزایش سطح نارضایتی ها و انتقادها از وی شد.

لنین مورنو رئیس جمهوری فعلی اکوادور که با حمایت رافائل کوره آ به قدرت رسید با سقوط شدید میزان محبوبیت از ماه های نخست (از 77 درصد به هفت درصد) صندلیش را تحویل خواهد داد.

کمبود امکانات پزشکی، فقدان بودجه لازم برای مقابله با ویروس کرونا، فلج شدن نظام بهداشت عمومی و خدمات درمانی از جمله پیامدهای گسترده بیماری همه گیر کرونا در یکسال اخیر در این کشور بوده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 839

به "انتخاب رییس جمهوری اکوادور به دور دوم موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رییس جمهوری اکوادور به دور دوم موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید