با هل این سرطان را از خود دور کنید!

به گزارش تور سریلانکا، مجله دلتا/ خواص هل برای سلامتی شامل محافظت از معده، کنترل میزان کلسترول، کنترل سرطان، یاری به درمان مسائل قلبی-عروقی و بهبود گردش خون در بدن است. هم چنین هل در درمان مسائل هضم، دندان و عفونت مجاری ادراری مانند التهاب مثانه، التهاب کلیه و سوزاک موثر است.

با هل این سرطان را از خود دور کنید!

خواص هل برای سلامتی

هل دارای فواید سلامتی بسیاری است که مهم ترین آن ها در زیر آورده شده اند:

جلوگیری از سرطان روده عظیم

سرطان به خصوص سرطان روده عظیم یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا است. افزایش هزینه درمان سرطان و عوارض جانبی پس از آن محققان را تشویق به جایگزین کردن روش های درمان طبیعی و پایدار سرطان نموده است. تحقیقات صورت گرفته که در مجله آسیا-اقیانوسیه جلوگیری از سرطان در سال 2007 منتشر شد، نشان می دهد که هل موجود در رژِیم غذایی، با موفقیت به میزان 48% از سرطان روده عظیم جلوگیری نموده است.

محافظت از سلامت قلب

استفاده از هل برای مسائل قلبی و عروقی منجر به کاهش ضربان قلب یا کنترل ضربان و فشار خون می گردد. عناصر غذایی کم مصرف موجود در هِل با تجمع لیپیدها در بدن مقابله می نماید. در آزمایشات صورت گرفته در بخش داروشناسی و سم شناسی مرکز آنتی بیوتیک هندوستان در پونا، آنزیم های آنتی اکسیدان کبد و قلب موجود در هِل به موش هایی با رژیم غذایی پرچرب تزریق شدند. آنزیم های آنتی اکسیدان بر سطح کلسترول تاثیر گذاشته و آن را به میزان قابل توجهی کنترل کردند.

تنظیم قند خون

با توجه به مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، تعیین شد که مصرف هل خواص ضددیابتی دارد و می تواند قند خون را تنظیم کند. تحقیقات در انسان نشان داد که هل می تواند بعضی از آثار منفی مبتلا به پیش دیابت را بهبود بخشد، و همچنین نشان می دهد که مصرف هل می تواند عوارض ناشی از دیابت را کاهش دهد.

ضد افسردگی

تصور می گردد هل دارای خواص ضدافسردگی باشد. اسانس هل، بیشترین استفاده را در رایحه درمانی داشته و نه تنها می توان از آن برای درمان افسردگی استفاده کرد، بلکه درمانی برای بیماری های دیگر، از مسائل معده گرفته تا بیماری های ریوی، به شمار می رود.

جلوگیری از بیماری های معده و روده

از هل به طور سنتی در طب سنتی چینی و طب یونانی برای مسائل مربوط به هضم غذا استفاده می شده است. متانولیک گرفته شده از هِل در درمان مسائل معده و روده مانند ترشی معده، نفخ و دل درد موثر است. در تحقیقات صورت گرفته، نشان می دهد که روغن های فرار گرفته شده از هِل، در درمان مسائل مربوط به روده و معده موثر هستند.

خواص ضد میکروبی

هزاران سال است که تصور می گردد هِل دارای خواص ضدعفونی نمایندگی است و همینطور در علوم نوین، ثابت شده که هِل دارای خواص ضدمیکروبی است. بر طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، مشاهده شد که روغن های گرفته شده از هِل از رشد و گسترش بعضی از میکروب های بسیار خطرناکی که باعث مسمومیت غذایی می شوند، جلوگیری کردند.

خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم

هِل برای دردهای مفصلی و عضلات موثر است. معمولاً اسپاسم عضلات برای افرادی با سن بالاتر رخ می دهند. هنگام گرفتگی عضلات، دردی ناگهانی بروز می نماید. براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، می توان از هِل برای جلوگیری از اسپاسم عضلات استفاده کرد. در تحقیقات مشاهده شده است که هل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد.

مراقبت از دندان

قرن هاست که از هِل در درمان سنتی چینی برای درمان مسائل دندانی استفاده می گردد. پس از فراوری آنتی بیوتیک ها، تعیین شد که این داروها در کنار عوارض، نتایج مختلفی به همراه دارند. عوارض جانبی آن ها عبارتند از جلوگیری از فعالیت باکتری های مفید در روده. از طرفی برای مراقبت از دندان ها، باید از ادویه ها نیز استفاده کرد؛ زیرا ادویه جات باکتری های پروبیوتیک را از میان نمی برند، بلکه تنها از فعالیت میکروب های عفونی جلوگیری می نمایند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، خواص ضدمیکروبی هل تایید شده است و از هل می توان برای شستشوی دهان استفاده کرد.

خواص ضد آسم

می توان از هِل برای درمان آسم و مسائل تنفسی دیگر استفاده کرد. تحقیقی نشان داده است که عصاره های خام هِل در بازکردن مجاری تنفسی در حیوانات آزمایشگاهی موثر بوده هم چنین موجب تسکین بافت های ریه می شوند. این تحقیق ابتدایی، تاثیرات مثبتی داشته و مطالعات آینده را تضمین می نماید.

از بین بردن سموم بدن

پس از فرایند سوخت و ساز، سموم و رادیکال های آزادی در بدن رها می شوند که باید خنثی شده و از میان بروند تا فرد سالم بماند. در غیراینصورت، این سمومِ انباشته شده موجب بیماری های مختلفی می شوند؛ از جمله سرطان و پیری زودرس. هِل سموم را از میان می برد. عصاره موجود در هل، خواص سم زدایی دارند. در تحقیقاتی که انجام شد، هِل با موفقیت با سلول های سرطان مقابله می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 520

به "با هل این سرطان را از خود دور کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هل این سرطان را از خود دور کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید