تحصیل پزشکی در کانادا

به گزارش تور سریلانکا، برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در کانادا

مواردی همچون سختی آزمون ها جهت پذیرش و ظرفیت کم دانشگاه ها موجب شده تا افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند، به جای انتخاب کانادا کشورهای دیگر از جمله ترکیه و روسیه را به عنوان هدف خود قرار دهند. اغلب دانشگاه های موجود در کشور کانادا که رشته پزشکی را ارائه می نمایند، جزو دانشگاه های برار در جهان هستند. علاوه بر امکانات و کیفیت بالای آموزش در کشور کانادا، هزینه های کلی مانند هزینه های دانشجویی و تحصیلی و هزینه های زندگی برای افرادی که تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را انتخاب می نمایند، بسیار معقول و مقرون به صرفه می باشد و از بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدرن مانند آمریکا و انگلیس هزینه کمتری خواهد داشت.

تحصیل پزشکی در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

  • دانشگاه تورنتو: این دانشگاه به عنوان یک نهاد عمومی شناخته شده و در سال 1827 بنا شده است. حدود 80 درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه در حال تحصیل هستند در مقطع کارشناسی می باشند. از نظر طراحی سه محوطه دانشگاهی در دانشگاه تورنتو وجود دارد و اغلب دانشجویان دانشگاه تورنتو در محوطه دانشگاه سن ژوئیه تحصیل می کنند.
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: این دانشگاه یک موسسه و نهاد دولتی به حساب می آید که در ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است. سال تاسیس این دانشگاه به سال 1821 باز می گردد. در این دانشگاه دو مرکز اصلی در حال فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان خود از جمله دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا دارند هستند.
  • دانشگاه مک مستر: این دانشگاه به عنوان یک نهاد دانشگاهی تحقیقاتی عمومی در همیلتون کانادا در حال فعالیت می باشد و ساخت آن به سال 1887 بازمی گردد. محوطه های اصلی دانشگاه مک مستر در نزدیکی محل های وست دیل و اینس لای وود و همچنین در مجاورت باغ گیاه شناسی سلطنتی کانادا واقع شده است. این دانشگاه پذیرای دانشجویان مختلف که خواستار تحصیل در رشته های مختلف از جمله تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا هستند می باشد.
  • دانشگاه مک گیل: این دانشگاه نیز به عنوان یک دانشگاه دولتی در کشور کانادا شناخته شده می باشد و زمان تاسیس آن به اوایل قرن هجدهم و سال 1821 باز می گردد. طراحی ساختمان های این دانشگاه به گونه ای است که دارای دو محوطه دانشگاهی می باشد که یکی پردیس مرکز شهر در مونترال و دیگری دانشگاه مک دونالد در Sainte Anne de Bellevue است، این دو پردیس و مرکز دانشگاهی حدود 20 مایل از یکدیگر فاصله دارند. همچین امکانات آموزشی و پژوهشی که در این دانشگاه در اختیار دانشجویان می گیرد به زبان انگلیسی می باشد.
  • دانشگاه مونترال: از دانشگاه های دولتی موجود در کشور کانادا که دارای قدمت نسبتا بالایی نیز می باشد و زبان تدریس در این دانشگاه فرانسوی است. دانشگاه مونترال است که تاسیس آن به اواخر قرن هجدهم و سال 1878 باز می گردد. این دانشگاه در ابتدا زیر مجموعه دانشگاه لاوال کبک بود بعد از مدت فعالیت در اوایل قرن نوزدهم و سال 1919 توانست به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه دهد. دانشگاه مونترال برای دانشجویانی که در رشته پزشکی تحصیل می کنند مسکن نیز فراهم می نماید.
  • دانشگاه آلبرتا: این دانشگاه به عنوان یک نهاد و دانشگاه عمومی شناخته شده و در اوایل قرن نوزدهم و سال 1908 شروع به فعالیت نمود. همانطور که از اسم این دانشگاه پیداست محل این دانشگاه در ایالت آلبرتا واقع در غرب کانادا می باشد. حدود 80 درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل در رشته های مختلف از جمله تحصیل در رشته پزشکی می پردازند، در مقطع کارشناسی هستند. طراحی ساختمان دانشگاه به گونه ای است که دارای 5 محوطه می باشد که چهار محوطه آن در شهر ادمونتون قرار گرفته است.
  • دانشگاه کلگری: این دانشگاه یک نهاد تحقیقاتی عمومی است که در شهر کلگری در کشور کانادا واقع شده است. زمان تاسیس دانشگاه کلگری مربوط به سال 1944 می باشد. همچنین این دانشگاه به عنوان زیر شاخه دانشگاه آلبرتا تاسیس شده و به فعالیت او ادامه داده است.
  • دانشگاه اتاوا:خدمات تحصیلی و آموزشی که در دانشگاه اتاوا به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی به دانشجویان مختلف از جمله دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را دارند ارائه میگردد، به صورت دو زبانه می باشد. خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه شده به دانشجویان مختلف از جمله دانشجویانی که تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را به عنوان هدف خود در نظر دارند، در این دانشگاه بسیار متنوع و با سطح کیفیت عالی می باشد.
  • دانشگاه ملکه در کینگستون: دانشگاه ملکه یا همان کویین به عنوان یک نهاد عمومی تحقیقاتی در شهر کینگستون واقع در ایالت انتاریو کانادا به حساب می آید. این دانشگاه مربوط به سال 1841 می باشد که به واسطه مجوز سلطنتی که از طرف ملکه ویکتوریا در کشور کانادا صادر شد شروع به فعالیت و ارائه خدمات آموزشی نمود.
  • دانشگاه انتاریو: تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1878 باز می گردد و تحت عنوان یک دانشگاه عمومی تحقیقاتی در غرب کانادا به فعالیت و ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مختلف از جمله کسانی که در حال تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا هستند می پردازد.
  • دانشگاه لووال: دانشگاه لاوال به عنوان یک دانشگاه عمومی و تحقیقات پژوهشی در منطقه کبک کانادا در حال فعالیت و ارائه خدمات تحصیلی می باشد. این دانشگاه نیز توسط حکم سلطنتی ملکه ویکتوریا شروع به فعالیت برای خدمات آموزشی و تحصیلی نمود. زمان تاسیس این دانشگاه مربوط به اواسط قرن هجدهم و سال 1852 می باشد.
  • دانشگاه مانیتوبا: یکی از دانشگاه های معتبر موجود در کشور کانادا که در رشته های مختلف از جمله رشته تحصیلی پزشکی در کشور کانادا ارائه خدمات می نماید، دانشگاه مانیتوبا است. این دانشگاه دارای یک محوطه اصلی می باشد که این محوطه در محله فورت گری در جنوب منطقه وینیپگ قرار گرفته است. این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه غربی موجود در کشور کانادا شناخته می گردد و زمان تاسیس آن به سال 1877 باز می گردد.
  • دانشگاه شربروک: در منطقه جنوبی ایالت کبک و در شهر شربروک قرار گرفته است. این دانشگاه در کشور کانادا به عنوان یک دانشگاه پزشکی بسیار محبوب و معروف شناخته شده و آماده خدمات رسانی به دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را دارند می باشد. همچنین باید بگوییم خدمات آموزشی و پژوهشی و امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد از سطح بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  • دانشگاه ساسکاچوان: در خصوص زمان تاسیس و شروع به کار دانشگاه ساسکاچوان باید بگوییم که شروع به فعالیت این دانشگاه به قرن نوزدهم و سال 1907 باز می گردد و این دانشگاه در کشور کانادا تحت عنوان یک دانشگاه و نهاد تحقیقاتی در حال فعالیت می باشد. این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه ساسکاچوان به عنوان یکی از برترین دانشگاه های موجود در کشور کانادا آماده خدمت رسانی به دانشجویان مختلف از جمله افرادی که تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را در برنامه خود دارند می باشد.
  • دانشگاه ویکتوریا: یکی دیگر از موسسات و دانشگاه های پژوهشی آموزشی تحقیقاتی موجود در کشور کانادا دانشگاه ویکتوریا می باشد که این دانشگاه در منطقه بریتیش کانادا در حال فعالیت می باشد. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین موسسه پس از دوره متوسطه در ایالت بریتیش به حساب می آید و زمان تاسیس آن به سال 1963 بازمی گردد.
  • دانشگاه گلف: دانشگاه گلف به عنوان یک نهاد دولتی در حال خدمت رسانی در زمینه های تحقیقاتی و آموزشی به دانشجویان خود در شهر گلف واقع در تورنتو در کشور کانادا می باشد. دانشگاه گلف در واقع فعالیت خود را از به هم پیوستن دانشگاه پزشکی مهندسی و کالج کشاورزی انتاریو در سال 1964 شروع کرده است.
  • دانشگاه سایمون فریزر: این دانشگاه در منطقه بریتیش کلمبیا به عنوان یک از نهاد دولتی آموزشی در حال فعالیت می باشد. این دانشگاه برنامه های خود را به صورت کارشناسی و کارشناسی ارشد در طول مدت 3 سال ارائه می نماید و با انجمن ملی کالج ملی در کشور کانادا در حال همکاری است.

افرادی که خواستار تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا هستند بعد از مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت تحصیلی و همچنین دریافت پذیرش تحصیلی، می توانند به عنوان یک شهروند کانادایی در این کشور به تحصیل بپردازند. رشته پزشکی در کشور کانادا، جزو پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی به حساب می آید. افرادی که که قصد دارند در رشته پزشکی در کشور کانادا تحصیل کنند، ابتدا باید یک دوره چهارساله را در یکی از دانشگاه های این کشور در رشته هایی که با رشته پزشکی مرتبط باشند طی کرده و مدرک لیسانس را در زمینه مرتبط اخذ کرده، سپس باید در آزمون سراسری پزشکی MCAT کانادا شرکت کنند. بعد از اینکه فرد در آزمون شرکت کرد و نمره قبولی را دریافت نمود، می تواند جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی در کشور کانادا اقدام نماید.

شرط های لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در کانادا

یکی از شرط های لازم برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور کانادا، داشتن معدل دیپلم 15 به بالا می باشد. همچنین معدل فرد در دوره پیش دانشگاهی نیز باید 15 به بالا باشد و ضروری است تا یک مدرک زبان معتبر، زبان آیلتس 6.5 را اخذ کرده باشد. افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را دارند و مدرک زبان رسمی کسب نکرده اند، ابتدا باید در دوره های آموزش زبان که در دانشگاه کالج های موجود در کشور کانادا برگزار می گردد شرکت کرده و سپس در آزمون های آن ها شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کنند. دانشگاه های در کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی خود، دوره های آموزش زبان برگزار می کنند. ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا حالت رقابتی دارد. این محدودیت و حالت رقابت مربوط به تمامی دانشگاه های موجود در کشور کانادا می باشد و افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا را دارند باید بهره مند از رزومه قوی و همچنین مدرک زبان معتبر باشند تا شانس بیشتری جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور داشته باشند. به طور کلی تحصیل پزشکی در کشور کانادا 7 تا 9 سال به طول می انجامد، دانشجویان در حال تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا یک دوره عملی یک ساله در یک بیمارستان یا یک کلینیک را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

هزینه تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در کانادا به ازای هر سال تحصیلی در حدود 12000دلار کانادا می باشد که البته این مبلغ با توجه به دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی متغیر است البته دانشجویان می توانند در طول تحصیل خود در کانادا از شرایط بورسیه تحصیلی و همچنین وام های دانشجویی استفاده کنند و در طول ترم تحصیلی هزینه های تحصیلی خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند و حتی می توانند 20 ساعت در هفته را مشغول به کار شوند و به ازای هر ساعت کار مبلغی حدود 9 تا 13 دلار حقوق دریافت کنند که این مبلغ به راحتی بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجو را تامین می نماید.

منبع: اینترنت
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 551

به "تحصیل پزشکی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تحصیل پزشکی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل پزشکی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید