حضور ناوهای استرالیایی در کنار نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن در دریای فیلیپین

به گزارش تور سریلانکا، در بحبوحه تنش های منطقه ای با چین، پنج ناو استرالیایی به کشتی های آمریکایی و ژاپنی در مانورهای نظامی مشترک در دریای فیلیپین پیوستند.

حضور ناوهای استرالیایی در کنار نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن در دریای فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید.

به نقل از پایگاه خبری ناین نیوز، استقرار نیروی دریایی سلطنتی استرالیا در حالی صورت می گیرد که آمریکا هشدار داده برای به چالش کشیدن ادعاهای منطقه ای پکن در دریای چین جنوبی گشت زنی های بیشتری موسوم به عملیات آزادی دریانوردی انجام خواهد داد.

گروه ضربت مشترک استرالیا به ناو گروه رونالد ریگان نیروی دریایی آمریکا و یک ناوشکن ژاپنی برای یک مانور دریایی سه روزه در دریای فیلیپین پیوسته است.

مایکل هریس، فرمانده گروه ضربت مشترک استرالیا گفت: این مانورها با همکاری ژاپن و آمریکا ارزشمند است. حفظ امنیت در دریا نیروهای دریایی را ملزم می سازد تا به صورت متحد و یکپارچه با یکدیگر همکاری نمایند.

طی دو روز آینده، این سه نیروی دریایی برای حفظ آزادی دریانوردی در منطقه هند-آرام مانورهای آموزشی انجام خواهند داد.

گروه ضربت مشترک پیش از آنکه برای انجام مانور حاشیه اقیانوس آرام راهی هاوایی گردد، در تاریخ پنج ژوئیه شهر داروین استرالیا را برای یک استقرار منطقه ای در جنوب شرق آسیا ترک کرد.

این مانور نظامی در حالی صورت می گیرد که مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا خاطرنشان کرد ناوهای آمریکایی سال جاری عملیات آزادی دریانوردی را در سراسر دریای چین جنوبی تقویت خواهند کرد.

چین، فیلیپین، ویتنام، برونئی، تایوان و مالزی ادعاهای قلمرویی متفاوت و گاهی اوقات مشترکی درخصوص این راه آبی استراتژیک دارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 462

به "حضور ناوهای استرالیایی در کنار نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن در دریای فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ناوهای استرالیایی در کنار نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن در دریای فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید