روسیه فراوری نفت را پس از خاتمه توافق اوپک پلاس افزایش می دهد خبرنگاران

به گزارش تور سریلانکا، صندوق بین المللی پول انتظار دارد به محض سرانجام یافتن توافق کاهش فراوری اوپک پلاس، فراوری نفت روسیه به سرعت افزایش یابد و همزمان نسبت به سرمایه گذاری این کشور در بخش نفت برای ادامه فراوری کنونی اصرار دارد.

روسیه فراوری نفت را پس از خاتمه توافق اوپک پلاس افزایش می دهد خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صندوق بین المللی پول در گزارشی نوشت که انتظار دارد به محض انتها یافتن توافق کاهش فراوری اوپک پلاس، فراوری نفت روسیه به سرعت افزایش یابد، ضمن اینکه نسبت به سرمایه گذاری این کشور در بخش نفت برای ادامه فراوری کنونی اصرار دارد.

صندوق بین المللی پول در گزارش ماه فوریه خود اظهار داشت قیمت تمام شده سربه سر برای روسیه به هر بشکه 30 تا 40 دلار نزدیک است.

در ادامه این گزارش آمده است: یک دوره طولانی قیمت نفت زیر این سطح، می تواند دوام آوری بلندمدت بخش نفت و گاز روسیه را تهدید کند.

روسیه بخشی از توافقی با اوپک و سایر فراوریکنندگان نفت موسوم به اوپک پلاس است که برای جلوگیری از عواقب همه گیری کرونا و کاهش تقاضا، فراوری نفت را کاهش دادند.

به نوشته این گزارش، فراوری نفت روسیه در سال گذشته برای نخستین بار از سال 2008، کاهش یافت و به 10.27 میلیون بشکه در روز رسید که کمترین میزان در نزدیک به یک دهه محسوب می گردد.

بر اساس توافق کاهش فراوری، قرار است، فراوری نفت در اوپک پلاس به تدریج تا زمانی که این توافق در آوریل 2022 منقضی خواهد شد، افزایش یابد.

IMF در خصوص فراوری نفت روسیه اظهار داشت: نگه داشتن فراوری نفت در سطح کنونی به سرمایه گذاری قابل توجهی احتیاج خواهد داشت. قیمت تمام شده سربه سر، برای نفت روسیه به هر بشکه 30 تا 40 دلار نزدیک است.

فراوریکنندگان نفت و گاز روسیه، سال گذشته در بحبوحه تقاضای پایین برای انرژی و تحت تاثیر همه گیری کرونا، به میزان قابل توجهی از سرمایه گذاری های خود کاستند که بیش از 20 درصد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 881

به "روسیه فراوری نفت را پس از خاتمه توافق اوپک پلاس افزایش می دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه فراوری نفت را پس از خاتمه توافق اوپک پلاس افزایش می دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید